RKSV Nuenen Vrouwen 1 - Someren/ NWC Vrouwen 1

5673TD
NUENEN
tel. 040-2833254

Het is 12 weken geleden dat we onze laatste officiële wedstrijd hebben gespeeld. Toen nog werd in Someren een knappe overwinning geboekt. Na storm Dudley en Eunice was het vandaag dan eindelijk weer de beurt aan ons om als een wervelwind over het veld te razen.

De tactiek en het belang waren voor een ieder goed duidelijk. Echter komen we binnen 5 minuten al 2x met de schrik vrij. Dit bleek een wake-up call.
We groeiden in de wedstrijd en kregen controle op Nuenen. De manier van verstoren van hun opbouw werd door Meike, die haar officiële competitiedebuut maakte, prima uitgevoerd waardoor de tegenstander niet tot opbouwen kwam.

Echte grote kansen vanuit onze kant bleven echter uit tot dat kort achter elkaar 2x werd gescoord met een bal over de keeper heen. Eerst Lotte die een lange bal van Iris via Shauny verlengd zag worden en voor haar voeten kreeg, Zonder aarzelen van ca. 20 meter over de keeper heen. En goed voorbeeld doet volgen. Dit keer was Shauny trefzeker via eveneens een hoge bal over de keepster heen. 18e minuut, tussenstand 0-2.

Nuenen begon wat te drukken maar kwam niet verder dan een vrije trap rond het strafschopgebied. Helaas werden ze hier 1x voor rust trefzeker door. Iris keerde in 1e instantie nog wel het schot maar in de rebound was het enkel Nuenen dat reageerde. Een kleine domper. En ik zeg kleine omdat nog vlak voor rust Shauny aanlegde voor haar 2e doelpunt na een goede assist van Karlijn die vele meters vrij in mocht dribbelen.

Na rust werd het weer onstuimiger en het spel ook. Er werd over en weer niet meer echt gevoetbald. Echt grote kansen kwamen er niet. Nuenen wist nog 1x te scoren na wat geklungel in de defensie van Someren/ NWC. Slechts 2x kwamen wij er nog gevaarlijk uit via Elisa maar voornamelijk werd het 20 minuten lang tegenhouden. En dit ging ons goed af. Nuenen creëerde geen grote kansen meer en hierdoor werd de winst binnen gehaald uiteindelijk de 2e helft op basis van karakter

Nu eerst opmaken voor een lang carnavalsweekend waarna ons op eigen bodem (in Asten) Buitenveldert te wachten staat

Proficiat met de 3 punten