Someren JO19-1 vergeet duel vroegtijdig te beslissen

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-697684

Eindelijk staat er weer een competitiewedstrijd op het programma voor de JO19-1 van Someren, op sportpark de Potacker is FCV-Venlo JO19-1 de tegenstander. De Venlonaren staan op een 6e plek, Someren verdedigt de 2e positie op de ranglijst.

Someren start de wedstrijd sterk, de 1e grote mogelijkheid is voor Luc van Berlo, maar hij ziet zijn inzet gestopt worden door de goalie van Venlo. Binnen 10 minuten krijgt ook Stein Deerns de kans om de score te openen, maar hij ziet zijn kopbal op de lat belanden. Na een kwartier spelen valt het 1e doelpunt, een aanval die opgezet wordt door Bram Raijmakers, belandt via Daan Hurkmans bij Stein, met een actie op de achterlijn passeert hij zijn tegenstander en legt de bal terug op de inkomende Luc, wederom ziet hij zijn inzet gekeerd worden door de doelman, maar Dave van Ballegooy weet de rebound nog net met zijn grote (ontstoken) teen binnen te tikken, 1-0. Op dit moment moet Someren doordrukken om de score op te voeren, en dit gebeurt na een half uur voetbal. Een corner van Stein wordt bij de 2e paal goed binnen gekopt door Luc, 2-0. Tot op dit moment hebben de Venlonaren maar weinig in te brengen op het goede spel van Someren, maar net voor rust, valt plots de tegentreffer. Een vrije trap op de rand van het strafschopgebied wordt binnen geschoten, en zo wordt de voorsprong gehalveerd, ruststand 2-1.

Someren start de 2e helft zwak, en in de 50e minuut is de voorsprong verdwenen. Een afstandspegel van de spits valt via de binnenkant van de paal, in het doel van Kevin Aben, 2-2. Someren moet zich gaan herpakken, om de winst binnen te halen. Op het uur krijgt Someren een corner, in de scrimmage haalt Tom Lintermans de trekker over, de bal zou meters langs gegaan zijn, maar doordat een speler van FCV-Venlo de bal nog van richting veranderd valt deze binnen, 3-2. 10 minuten daarna valt de beslissing, Tom Lintermans legt de bal goed terug op Stein en hij krult de bal in de verre hoek binnen, en bepaalt de eindstand op 4-2. Na 90 minuten voetbal heeft scheidsrechter Derksen ook genoeg gezien, en fluit zo voor het laatst op een koud sportpark de Potacker.

Someren JO19-1 pakt een belangrijke overwinning in de strijd om het kampioenschap. Komende zaterdag strijden de blauw witten in Tegelen, tegen directe concurrent Sportclub Irene om de bovenste plek in de Hoofdklasse H.

Bij winst komt Someren op 3 punten voorsprong, maar Sportclub Irene heeft nog 1 inhaalwedstrijd tegoed. De aftrap op sportpark de Bakenbos is om 14:30 uur, tot dan!