Someren verliest belangrijk duel van Marvilde

SV Someren 1

Marvilde 1 (zon)

2e klasse H

18 november 2021 20:00

E. Lemmens

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN

Marvilde deed goede zaken door de topper tegen Someren met 1-3 te winnen.

De overwinning was verdiend op grond van de eerste helft. Na rust was de thuisclub gevaarlijker, maar de Veldhovense ploeg trok de overwinning over de streep.

Evenals afgelopen zondag miste Someren-trainer Tim van Seggelen een handvol basisspelers wegens blessures en vlak voor het beginsignaal bleek ook Oelse Venhuizen niet wedstrijdfit te zijn.

In de eerste helft leek de zware bekerwedstrijd tegen Venlosche Boys nog in de benen te zitten bij de Somerenaren. Marvilde begon veel frisser aan het duel en al in de tiende minuut kwamen de gasten op voorsprong door de sterk spelende Twan Demin. Binnen het half uur leidde een snelle uitbraak over rechts tot een tweede doelpunt. Anwar Janssen werd diep gestuurd en schoot onhoudbaar binnen, 0-2.

Vijf minuten voor rust deed Someren voor het eerst iets terug, maar het schot van Max Sonnemans werd eenvoudig gepakt door de doelman. Op slag van rust miste Ferry Aerts nog een derde mogelijkheid voor Marvilde. Hij kopte van dichtbij naast het doel.

Na de thee kwam Daan van Vlerken in de Somerense ploeg. De jonge middenvelder speelde goed en zijn teamgenoten leverden aanzienlijk meer strijd in het tweede bedrijf. Na goed druk zetten van Max Sonnemans kon Koen de Louw al snel de aansluitingstreffer aantekenen, 1-2. Koen was ook dichtbij de gelijkmaker, maar de bal verdween – nadat keeper Van Rooij al gepasseerd was, rakelings naast het doel.

Terwijl Someren bleef drukken, liep het tegen een messcherpe counter aan. De inzet van Sil van Herwijnen werd nog gepareerd door Sil Joosten, maar in de rebound scoorde rechtsback Clint van Doorn.

De thuisclub liet zich niet uit het veld slaan en bleef vechten voor een beter resultaat. Luc Bouwmans kwam echter een teenlengte te kort en Koen de Louw strandde op doelman Van Rooij, waardoor de stand 1-3 bleef.

Marvilde heeft de koppositie nu overgenomen van Oirschot Vooruit , Someren is gezakt naar plaats 5. Komende zondag spelen de blauwwitten een uitwedstrijd tegen SV Valkenswaard.

Opstelling Someren:

Sil Joosten, Ron van Stratum, Nick de Louw, Niels Schweren, Wesley vd Boomen, Joost vd Velden (46 Daan van Vlerken), Luc Bouwmans, Max Sonnemans, Dévi Fondon (69 Fabio Peters), Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van den Broek