Monsterzege Someren JO19-1

5993NC
MAASBREE
tel. 077-4652334

Vandaag staat de inhaalwedstrijd tegen MVC’19 JO19-1 op het programma. Deze wedstrijd is ingelast omdat de wedstrijd tegen Sportclub Irene werd afgelast in verband met de huidige Covid regels, of dit ook de laatste wedstrijd voor de winterstop is, is vooralsnog niet geheel duidelijk.

Dat we vandaag MVC’19 treffen is niet bepaald ongunstig, zij zijn de rode lantaarndrager, en hebben tot op heden nog geen enkel punt kunnen halen in de hoofdklasse H. Dit was ook Tom Lintermans niet ontgaan, die voor de wedstrijd al sprak over een hattrick op zijn naam. De wedstrijd is 3 minuten oud en Tom Lintermans weet zijn 1e al in het netje te leggen. Een crossbal van Tom Maas komt uit bij Kevin Tomassen, die met zijn voorzet Tom Lintermans weet te vinden, en Tom weet de keeper te verschalken, 0-1. Nog in dezelfde 3e minuut weet Someren ook de 0-2 te maken, en magnifieke chip van wederom Tom Lintermans is de keeper te gortig, en de bal valt prachtig binnen. Na 10 minuten weet Tom Lintermans zijn ‘grootspraak’ om een hattrick te maken, om te zetten in een daad. Een slechte uittrap van de doelman belandt bij Dave van Ballegooy, die de bal bezorgt aan Tom Lintermans, Tom kapt nog een speler uit en schiet de bal in de verre hoek binnen vanaf randje strafschopgebied, 0-3. Hierna krijgen ook Luc van Berlo en Stein Deerns een scoringskans, Luc ziet zijn 1 op 1 situatie gestopt worden door de doelman, en Stein zijn pegel spat uiteen op de lat. Tom Lintermans geeft nogmaals het goede voorbeeld in de 18e minuut, door ook zijn 4e treffer van de middag binnen te schieten (of was dit toch een eigen doelpunt?), 0-4. In de 26e minuut krijgt MVC’19 een cadeautje van Arbiter Kilci, hij ziet een handsbal in het strafschopgebied, en geeft gemakkelijk een strafschop. Deze wordt uiterst precies in de bovenhoek geschoten, en doelman Kevin Aben is totaal kansloos op dit buitenkansje van MVC’19, 1-4. Nog voor rust weet Someren de 1-5 te maken, een dieptebal die te hard lijkt wordt nog net binnen gehouden door snelle Melle, hij houdt het overzicht en de bal gaat via Luc van Berlo het doel in. De ruststand in het regenachtige Maasbree is 1-5.

In de rust wordt er 1 wissel toegepast, de van een blessure terugkerende Sven van Dijk blijft achter in het kleedlokaal, en de eveneens van een lange blessure terugkomende Kevin vd Voort komt voor hem in de plaats. In de 54e minuut wordt een schot van Kevin vd Voort geblokt, deze valt neer bij Tom Maas, die Stein Deerns in stelling brengt om zijn 1e van de middag te maken, 1-6. In de 60 minuut is het wederom Kevin vd Voort die van afstand op goal schiet, zijn schot wordt dusdanig van richting veranderd door Tom Maas, dat deze via de onderkant van de lat binnen valt, 1-7. In de 72e minuut doet MVC’19 nog iets terug, na balverlies is het de buitenspeler van MVC’19 die het doel weet te vinden en zo de score op 2-7 zet. De laatste goal van deze middag komt toch van Someren, waar Stein Deerns op de achterlijn zijn schot via de keeper en paal in het doel ziet verdwijnen, en zo de eindstand bepaalt op 2-8.

Een grote overwinning voor Someren, dat nu is gestegen naar de 2e plaats. Of dit ook de eindrangschikking is kunnen we op dit moment nog niet zeggen, we wachten de regels omtrend Covid af.