Someren JO19-1 geeft voorsprong weg tegen Deurne JO19-1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Vandaag komt Deurne JO19-1 op bezoek op sportpark de Potacker. Deurne is de competitie vorige week begonnen met een doelpuntloos gelijkspel tegen IVO JO19-1, waar Someren 2 weken terug een moeizame 1-0 zege tegen IVO boekte.

Someren komt prima uit de startblokken, en binnen de minuut staat de 1-0 al op het scorebord, Daan Hurkmans weet Luc van Berlo te bereiken en Luc weet beheerst de bal binnen te schieten. Lang kan Someren niet genieten van deze voorsprong, ook Deurne zijn spits heeft het vizier op scherp staan en weet vrij gemakkelijk de 1-1 te maken. Beide teams zijn gebrand op een overwinning vandaag, en dat maakt het een mooie wedstrijd. Na 20 minuten heeft Jeremy Berger de pech, dat hij wederom een inzet van hem op de paal ziet belanden, net zoals in de wedstrijd tegen IVO.

In de 2e helft gaat Someren weer goed van start, binnen de 5 minuten krijgt het 2 enorme kansen, waar Tom Lintermans zijn inzet nog gestopt ziet door de doelman, weet 1 minuut later Stein Deerns wel het doel te vinden, en is de stand 2-1. Met nog 20 minuten te spelen gaat de wedstrijd volledig de andere kant op, en weet Deurne een fout af te straffen, waardoor de stand weer gelijk is. De genadeklap wordt gegeven in de 76e en 78e minuut, waarbij Deurne tot 2 maal toe zeer gemakkelijk weet te scoren en de score naar 2-4 tilt. Someren is daarna niet meer bij machten om de stand een beter aanzien te geven, en na 95 minuten is het eindsignaal van arbiter Ptak een feit.

Een wedstrijd met goede momenten wordt ook afgewisseld met slechte momenten, en daar heeft Deurne optimaal van geprofiteerd. Someren zal deze week weer vol aan de bak moeten gaan op de training om komende zaterdag de rug te rechten, we spelen dan de uitwedstrijd tegen Helden JO19-1, aanvang 15:30 uur op sportpark Kerkeböske, tot dan!