Someren JO19-1 wint van Venlosche Boys JO19-1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Een week voor de bekerclash van Someren 1 tegen Venlosche boys, heeft de JO19-1 het goede voorbeeld gegeven door te winnen van de JO19-1 van Venlosche Boys. In de competitie was dit de strijd tussen de nummer 2 en 3 van de ranglijst.

Op een koud sportpark de Potacker, waren de kansen in het eerste half uur schaars. Op de 30 minuten was er een eerste kansje voor de blauw witten. Stein Deerns zet goed druk waardoor de centrale verdediger van de ‘boys’ de bal verspeelde, Stein zag de doelman iets uit zijn goal staan, maar helaas was de afwerking niet goed, en ging de bal over het doel.  6 minuten later is het wederom de centrale verdediger die mis zit, en de bal aan Luc van Berlo gunt, hij geeft de bal voor op Dave van Ballegooy die de bal bij Tom Lintermans ziet belanden, maar zijn inzet wordt van de doellijn gehaald. Zo gaan beide teams met een 0-0 stand de rust in.

Ook de 2e helft begint van beide zijdes afwachtend, maar in de 57e minuut weet Someren toch de score te openen. Een goed genomen corner van de uitstekend spelende Bram Raijmakers wordt onberispelijk binnen gekopt door aanvoerder Tom Maas, 1-0. Someren maakt een goede indruk, en speelt de wedstrijd op een goed niveau uit, geeft zelf geen kansen weg, en creëert er nog een paar, maar de eindstand blijft staan op 1-0.

Een goede overwinning, met een gehavend team, maar versterkt met Sven Bremmers van de JO19-2, Teun van Bussel en Dave Beeris van de JO17-1 heeft het team laten zien dat ze tot grote hoogte kunnen stijgen. Komende zaterdag zal de lastige uitwedstrijd gespeeld worden tegen Blerick JO19-1, op sportpark ’t Saorbrook zal de aftrap zijn om 14:30 uur, tot dan!