Someren JO19-1 wint eenvoudig van Sparta’18 JO19-1

5975VW
SEVENUM
tel. 077-4671861

Met een gehavende selectie, aangevuld met 3 spelers van de JO19-2, trokken we vandaag richting Sevenum, om aan te treden tegen Sparta’18 JO19-1.

Someren begint goed aan de wedstrijd, in de 5e minuut raakt Stein Deerns met zijn corner de paal, de afvallende bal komt via Bram Raijmakers en Luc van Berlo bij Joep Wijnen terecht, maar zijn schot op goal verdwijnt in het vangnet. Direct daarna leidt Someren balverlies op het middenveld en wordt de spits van Sparta’18 alleen op doelman Kevin Aben gestuurd, maar Kevin reageert alert en wordt de winnaar van deze 1 tegen 1 situatie. Na 2 kansen gemist te hebben door Luc en Bram, is het in de 35e minuut dan wel raak. Stein verlegt vanuit de rechterzijde het spel naar Kevin Tomassen, die een uitstekende voorzet geeft en zo Luc een niet te missen kans geeft, hij kopt de 0-1 binnen. Dit is tevens de ruststand.

Someren komt goed de rust uit en binnen de 5 minuten weet het de score te verdubbelen, een goede corner van Stein, kan geheel vrij binnen gekopt worden bij de 2e paal door Luc, 0-2. In de 66e minuut wordt de eindstand bepaalt, een verre uittrap van Kevin Aben wordt niet goed verwerkt door de verdediging van Sparta’18, en Stein profiteert hier van door de 0-3 binnen te schieten van 25 meter afstand. Sparta’18 komt totaal niet in de wedstrijd en in de 69e minuut mag de captain van Sparta’18 gaan douchen, doordat hij een dusdanige beledigende opmerking maakt richting de scheidsrechter, dat hij de rode kaart getoond ziet worden.

Een prima 0-3 overwinning voor de blauw/witte van Someren, dat aantrad met maar 11 spelers van het eigen team, en versterkt werd door 3 jongens van de JO19-2. Someren heeft hiermee de koppositie overgenomen in de hoofdklasse. Komende zaterdag wordt er niet gevoetbald door de JO19-1, een week later krijgen we bezoek van Venlosche Boys JO19-1 op sportpark de Potacker, aanvang van deze wedstrijd is 15:15 uur, tot dan!