Someren 3 weet niet te winnen tegen Rhode 2

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Op zondag 7 november stond voor Someren een moeilijke wedstrijd op het programma Rhode 2, die het seizoen sterk zijn begonnen en zeker kans hebben op de titel. Maar ook weet Someren dat Rhode niet graag naar Someren komt en dat er zeker wel un punt te halen valt.

Zo gaat Someren ook de wedstrijd in, het is een felle start met veel overtredingen van beide partijen. Rhode is de ploeg die voornamelijk de bal heeft en Someren komt er niet echt uit. Wel houdt Someren het goed dicht achterin en geeft Rhode geen kansen op een goal. Dan komt er een wat licht gegeven vrijen trap op de hoek van de 16 meter. De bal wordt verkeerd ingeschat en valt bij de 2e paal binnen. 0-1 voor Rhode. Someren heeft eigenlijk de eerste helft geen kans op goal gehad bij Rhode dus het werd een lastige opgaven om dit nog recht te trekken. De rust stand is dan ook 0-1 en Someren hoopt de achterstand na rust weer gelijk te tekenen.

Na de rust is eigenlijk het zelfde spel beeld. In de laatste 20 minuten krijg Someren steeds meer de bal maar zijn er we onrustig aan. Dus houden ze hem niet lang vast dan komt uit een counter de bal voor de rechtsbuiten van Rhode en maakt een mooie actie en schiet de 0-2 binnen. Dan wordt het voor Someren nog lastiger om er iets aan te doen en Rhode gooit het helemaal dicht. Ook had Someren geen aanvallende wissels bij dus werd het lastig om nog iets te forceren. Wel krijgt Niels nog een grote kans maar de keeper weet hem te redden. Zo eindigt de wedstrijd in 0-2.