Someren 3 verliest nipt van Budel 2

6021JZ
BUDEL
tel. 0495-491844

Op zondag 10 oktober hoopte Someren 3 de eerste 3 punten van het seizoen te gaan halen tegen SV Budel 2.
Tijdens de warming up was het koud en mistig. Maar het klaarde snel op dus stond er een mooie wedstrijd met mooi weer voor de boeg. Budel begint sterk aan de wedstrijd en laat Someren niet aan voetballen toe komen. Zo ontstaan de eerste kansen voor Budel maar worden allemaal gekeerd door Someren waar door er veel corners ontstaan. In de hele eerste helft bleef dit eigenlijk wel zo. Budel kreeg veel corners. Na een vrije trap op de hoek van de 16 is het Budel dat op 1-0 voorsprong komt. Door de scheids die heel streng floot kreeg er bij Budel iemand geel omdat iets riep.

Toen was het rust en Someren was gebrand om de wedstrijd weer om te draaien. Toch was het Budel die ook in het eerste deel van de 2e helft veel balbezit had. Zo komt na een vrije trap de bal voor en loopt Joey hem ongelukkig zelf binnen. In de rust heeft Someren gewisseld, Patrick voor Vince. Patrick maakt een goeie actie langs de zij lijn en geeft hem voor op Sem die hem binnen loopt. Dan heeft Someren een sterkere periode en krijgen ze veel kansen, Dani met een afstand schot op de lat en Klaas een bal op de paal. Toch is het weer Budel die een corner er in kopt en staat het 3-1. Dan is het weer Patrick die de bal op randje 16 krijgt en de keeper blundert 3-2.
Dan valt Dani nog geblesseerd uit en moet Someren de laatste paar minuten met 10 man doen. In die fase gooit Someren alle ballen voor de goal maar t mocht niet baten.
De eindstand is 3-2 gebleven, dus Someren heeft nog niet de eerste seizoensoverwinning behaald. Wellicht is het volgende week zondag thuis tegen Gemert 2 beter, tot dan.