SV Someren 2 wint in de slotminuut

5915BV
VENLO
tel. 077-3511534

De blauwwitten waren in de eerste helft tegen Venlosche Boys 2 geen schim van het team dat een prima eerste helft op de mat legde tegen SV Deurne 2. Met de rust stond het 1-1. Als het 3-1 of 4-1 stond voor de mannen uit Venlo, hadden de blauwwitten niets kunnen zeggen. In de 12e minuut kwam Venlosche Boys 2 op een 1-0 voorsprong door een eigen knullig doelpunt van SV Someren 2. Net voor rust kwam SV Someren 2 terug in de wedstrijd. De eerste, goede aanval van SV Someren 2 werd op de achterlijn door Bart Hurkmans voorgegooid. Freek van Bussel hield de controle en hij legde de bal terug op Ties van Baars. Hij dacht niet na en schoot de bal dwars door het midden in het doel, 1-1. Dit was ook de ruststand.

Na rust stond er een heel ander team op het veld bij SV Someren 2. Met meer passie en strijd domineerden de blauwwitten de tweede helft. Binnen vijf minuten na rust kreeg Freek van Bussel twee goede kansen om SV Someren 2 op voorsprong te zetten. Helaas stond zijn vizier nog niet op scherp. In de 52e minuut kwam SV Someren wel op een 2-1 voorsprong. Een schot van Tim v.d. Boomen op randje zestienmeter werd van richting veranderd door Tjardo Knapen en de bal belandde zo in het doel. Er leek in de tweede helft geen vuiltje aan de lucht. Toch wist Venlosche Boys 2 door matig verdedigen van SV Someren 2 in de 71e minuut terug in de wedstrijd te komen, 2-2. Beide teams gingen voor de winst. Het waren de blauwwitten die aan het langste eind trokken. In de 89e minuut kwam de bal in de zestienmeter. In de scrimmage kwam de bal bij Nick Kusters terecht. Hij gebruikte goed zijn lichaam en hij bezorgde de bal bij Freek van Bussel die vrijstond op randje zestienmeter. Hij dacht niet na en schoot de bal in de verre hoek, 2-3. Het was alweer even geleden dat SV Someren 2 wist te winnen uit in Venlo.

Een wedstrijd met twee gezichten. Maar als er team gestreden wordt is elke tegenstander door SV Someren 2 te verslaan. Aankomende zondag wacht de thuiswedstrijd tegen HVCH 2. Of deze wedstrijd doorgaat (door de nieuwe Corona-maatregelen) wordt deze week duidelijk.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans, Joost v.d. Velden (45’ Karel de Lau), Jan Meulendijks, Rob Custers, Nick Kusters, Freek van Bussel (C), Niels van Santvoort (84’ Daan van Vlerken), Ties van Baars (45’ Tjardo Knapen), Mark Oudshoorn en Tim v.d. Boomen (84’ Pascal Loomans).