Someren JO19-1 wint seizoensouverture

Hoofdklasse G

19 september 2020 15:15

J.H.C. (Jan) Lueb

Na wisselend resultaat in de bekerfase, start vandaag de competitie voor de equipe van trainer Salim Zeroual. Er zal afgetrapt worden tegen sv Valkenswaard JO19-1, die een foutloos bekerprogramma wisten af te werken.

Bij Someren maken vandaag 2 spelers vanuit de JO19-2 de selectie compleet, vanwege het ontbreken van 2 geblesseerde spelers uit de eigen kern. Om kwart over 3 fluit scheidsrechter Lueb voor het begin van de wedstrijd. Binnen 3 minuten krijgen we al een fikse tegenvaller te verwerken, waarbij Kevin Tomassen met een blessure het veld moet verlaten, en wordt vervangen door Daan Hurkmans. Beide teams wachten in de beginfase af, zodat de eerste 10 minuten weinig spektakel opleveren. De eerste grote kans is voor Someren, waarbij Tom de Kleijne een uitstekende voorzet in huis heeft, en Klaas van Eijk vindt, maar Klaas weet niet voldoende kracht tegen de bal te zetten, en de goalie uit Valkenswaard weet redding te brengen. Meteen daarop vuurt Stein Deerns nog eens het leer richting doel, wederom weet de doelman te redden, en is Klaas een fractie te laat om de rebound binnen te werken. Het fysieke sv Valkenswaard weet daar in de 1e helft weinig tegenover te stellen, en zo gaan beide teams met een 0-0 stand de rust in.

In de 61e minuut krijgt Someren een ingooi, en met een verre slinger weet Joep Wijnen de bal bij Klaas te krijgen, die de bal minimaal toucheert waardoor de keeper de bal niet weet te klemmen, en daar weet Luc van Berlo van te profiteren, en geeft de bal de beslissende zet, 1-0. In het vervolg van de wedstrijd weet sv Valkenswaard, maar ook Someren weinig kansen meer te creëren. Waar Someren alles op alles zet om de overwinning binnen te slepen, zijn de mannen uit Valkenswaard alleen maar bezig met randzaken, waardoor ze vergeten het voetballend op te pakken, en zich bezig te houden met het maken van de gelijkmaker. In de 95e minuut fluit scheidsrechter Lueb voor het einde van de wedstrijd, en kan Someren terug kijken op een geslaagd begin van het seizoen.

Een belangrijke driepunter voor de blauw witten, die vandaag gestreden hebben voor elke meter, en als een echt team functioneerde. Komende zaterdag gaan we op bezoek bij RKSV Heeze, dat de 1e wedstrijd met een 4-3 nederlaag heeft afgesloten tegen Sparta’25. Om 1500 uur wordt er afgetrapt op Sportpark Het Lambrek in Heeze, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1