Someren JO19-1 uiterst effectief in Venlo

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse 2

7 december 2019 14:30

Vandaag staat de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie op het programma, waarin we spelen tegen Venlosche Boys JO19-1. Een zeer belangrijke wedstrijd voor Someren, wil het na de winterstop uit gaan komen in de ‘promotiecompetitie’. Venlosche Boys staat voor aanvang van de wedstrijd gepositioneerd op de 5e positie.

Someren begint fel aan de wedstrijd, gaat goed zijn duels in, waar Venlosche Boys toch met regelmaat last van heeft. Binnen de 20 minuten levert dit het 1e doelpunt van de wedstrijd op, een vrije trap vanuit de rechterzijde wordt voorgegeven door Rob Custers, de bal gaat over bijna iedereen heen en bij de 2e paal kan Tim vd Boomen gemakkelijk binnen koppen, en zo pakt Someren een snelle voorsprong, wat wel eens belangrijk kan zijn vandaag. Venlosche Boys, dat met een aantal behendige middenvelders speelt, creëert daar vrij weinig kansen tegenover, doordat Someren als team speelt en goed in zijn duels zit. In de 35e minuut breidt Someren de score uit naar 0-2, balverlies op het middenveld door Venlosche Boys, wordt razendsnel herpakt door Brent Weekers, die in de kluts Tim vd Boomen weet te bereiken, en Tim weet zijn 2e van de middag te maken. Nog voor rust maakt Someren de belangrijke 3e treffer, en wederom is het Tim vd Boomen, die daarmee zijn hattrick compleet maakt, op aangeven van Tom Peeters.

In de rust wordt er aangegeven dat we niet moeten verslappen, en de duels moeten blijven pakken, zodat we niet met hetzelfde scenario naar huis worden gestuurd zoals bij IVO is gebeurd. De 2e helft is voor de toeschouwer een helft om snel te vergeten, maar door degelijk te verdedigen, weet Someren de overwinning vast te houden, en geeft het zelf niets meer weg.

Door deze belangrijke overwinning kunnen we voor 90% zeker zeggen dat we doorstromen naar de ‘promotiecompetitie’. Over een week weten we hier meer over, als alle inhaalduels ook gespeelt zijn in de andere competities. Voor de JO19-1 van Someren breekt nu de winterstop aan (op nog 2 trainingen na).

Ter voorbereiding op het voorjaarsseizoen speelt Someren op zaterdag 18 januari in Eersel een oefenwedstrijd tegen EFC JO19-1 en een week later komt Dommelen JO19-1 op bezoek op sportpark de potacker. Begin februari zal de competitie weer hervat worden!

SV Someren 1
Deurne 1