Someren JO19-1 zet Deurne JO19-1 eenvoudig opzij

Deurne JO19-1

Hoofdklasse 2

9 november 2019 15:15

Op een koud sportpark de Potacker speelt de JO19-1 van Someren tegen de leeftijdsgenoten van Deurne. Nadat Someren vorige week de 1e overwinning van het seizoen wist te behalen, belooft het veel goeds voor de wedstrijd van vandaag.

En direct vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Lueb, laat Someren zien dat er niets te halen valt voor Deurne. Een aanval aan de rechterzijde van het veld, belandt via Jarni Verstappen bij Tim vd Boomen, waar iedereen een voorzet verwacht, ziet Tim de keeper verkeerd opgesteld staan in zijn doel, en met een bekeken schot verschalkt hij de keeper in de korte hoek, 1-0. Een sterk begin van Someren, dat in de 14e minuut ternauwernood gestuit wordt als Rob Custers de bal voor geeft op Tom Peeters, maar zijn kopbal belandt recht op de keeper. Someren is duidelijk de sterkere vandaag, en de defensie staat als een huis, zodat er voor Deurne geen kans tegenover gezet kan worden. 3 minuten voor rust weet Someren de stand ook te verdubbelen, een schot van Gijs Verberne vanaf de zestienmeterlijn gaat via de binnenkant van de paal binnen, en zo gaat Someren met een 2-0 stand de rust in.

Het spelbeeld na de rust verandert weinig, en in de 60e minuut is het zowaar 3-0. Jarni Verstappen vindt vanuit een ingooi Gijs Verberne, die zich van zijn tegenstander ontdoet, en vanaf 25 meter onberispelijk binnen schiet. En dat Jarni het vandaag op zijn heupen heeft, bewijst hij in de 70e minuut, na een geweldige rush langs de zijlijn, legt hij de bal panklaar neer bij de 2e paal (assist nummer 3 van deze wedstrijd), en is het een koud kunstje voor Tim, om de 4-0 op het scorebord te zetten. Someren voetbalt daarna de wedstrijd rustig uit, en heeft na lange tijd ook defensief weer wat te vieren, en blijft de ‘0’ op het scorebord.

Een uitstekende overwinning, met perspectief voor de laatste 3 wedstrijden, die wel allemaal ‘uit’ gespeeld zullen worden. Om te beginnen komende zaterdag in Tegelen, waar de JO19-1 van Sportclub Irene onze tegenstander zal zijn. Om 15:00 uur wordt er afgetrapt op Sportpark ‘de Bakenbos’, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1