Someren 19-1 behaalt ruime overwinning op Helden 19-1

Helden JO19-1

Hoofdklasse 2

2 november 2019 15:15

Someren 19-1 speelt vandaag tegen Helden 19-1, die op de 6e positie staan gepositioneerd. Someren heeft de beschikking over een bijna complete selectie, alleen Jesse Welten zit nog in de lappenmand. Na 5 nederlagen is de opdracht duidelijk, 3 punten!

Someren begint sterk aan de wedstrijd, de aanval start aan de rechterzijde en wordt via het centrum verlegd naar de linkerzijde, waar Rob Custers staat om een uitgemeten voorzet te geven, tot ieders verbazing valt de bal tergend langzaam binnen via de binnenkant van de paal, 1-0. Dit is de start die we nodig hebben om onze opdracht te voltooien. Binnen het kwartier komt Someren op een 2-0 voorsprong, een corner van Tom Peeters wordt bij de 2e paal binnen getikt door captain Thijs Santegoeds. 3 minuten later is er toch een domper te verwerken, een goede steekpass vanuit het Heldense middenveld, wordt keurig via de onderkant van de lat binnen gewerkt door de buitenspeler van Helden, 2-1. In de 43e en 45e minuut weet Someren de wedstrijd naar zich toe te trekken, eerst is het Tim vd Boomen die de bal panklaar voor de voeten van Gijs Verberne legt, en 2 minuten later is het Daan van Vlerken die met een voorzet Tom Peeters vindt, die goed wegdraait bij zijn tegenstander en het leer tegen de touwen schiet, ruststand 4-1.

De 2e helft is een kwartier onderweg, als Someren zijn 5e treffer weet te maken. Een voorzet van Mark ‘Mo’tje’ Oudshoorn, wordt bij de 2e paal gemakkelijk binnen getikt door Tim vd Boomen, waardoor de wedstrijd definitief beslist is. Toch krijgt Helden 20 minuten voor tijd zijn 2e doelpunt op het scorebord. Doordat een bal in de zestienmeter niet goed verwerkt wordt door de defensie van Someren, weet de aanvalsleider van de blauwen de bal eenvoudig achter doelman Brian van Seccelen te schieten. Het slotstuk van deze wedstrijd is toch weer voor Someren. In de 80e minuut wordt Mark van Enckevort neergehaald in de zestienmeter, en wacht iedereen op het fluitsignaal van arbiter Adriaans, maar Jarni Verstappen wacht hier niet op, en weet de bal achter de Heldense doelman te schieten, 6-2. In de 86e minuut straft Mark van Enckevort een foutieve aanname van de doelman af, en weet daarmee de eindstand te bepalen op 7-2!

Een overwinning die broodnodig is voor de equipe van Salim Zeroual, en hopelijk weten we deze lijn nu door te trekken, zodat we nog een aantal plaatsen kunnen stijgen op de ranglijst. Te beginnen met Deurne komende zaterdag, die een bezoek komen brengen aan sportpark ‘de Potacker’. Aanvang van deze wedstrijd is om 15:15 uur, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1