Someren 3 legt het af tegen EVVC 2

EVVC 2 (zon)

1e klasse B

29 september 2019 13:00

Op zondag 29 september stond de eerste thuiswedstrijd van Someren 3 op het programma. Na de verloren wedstrijd in Asten was Someren deze week extra gebrand om de eerste punten van het jaar te behalen. Thuis tegen EVVC was een wedstrijd die bij voorbaat absoluut niet verloren mocht worden.

Om precies 13:00 begon de eerste helft. De wedstrijd begon vrij afwachtend vanuit beide kanten. De bal vloog heen en weer en er werd geen duidelijk spel gemaakt. Het fysiek sterke EVVC won het merendeel van de duels en hierdoor ook het overwicht in de eerste helft. Het eerste tegendoelpunt liet hierdoor ook niet lang op zich wachten. Een buitenspeler van EVVC speelde zijn man uit waarna hij de bal doorgaf aan zijn medespeler die vrij rond de zestien meter de bal kon binnenschieten. In de eerste helft heeft Someren weinig van zichzelf laten zien op aanvallend opzicht. Op enkele schoten na is EVVC niet in gevaar geweest.

Het eerste kwartier van de tweede helft verliep nagenoeg hetzelfde als de eerste helft. Veel hoge ballen van de ene kant naar de anderen. De actie van de wedstrijd begon pas rond de 65e minuut, toen Dirk Maas een zwaargestrafte rode kaart ontving voor een fout in timing waarbij niet de bal maar de tegenstander werd geraakt. Vanaf dit moment wist de scheids zijn borstzakje goed te vinden en maakte hier gebruik van bij iedere overtreding of commentaar.

Op het begin kon Someren geen oplossing vinden voor het overtal van EVVC. Dit resulteerde ook in een tweede tegendoelpunt. Gek genoeg werd Someren vanaf dit moment wel beter. De frustratie rondom het tegendoelpunt en kaarten bracht extra pit met zich mee voor de thuisploeg. Duels werden meer gewonnen en de tien man van Someren begon EVVC terug hun eigen helft op te drukken. Een kwartier voor tijd scoorde Someren ook de aansluitingstreffer. Someren ging voor alles of niets. Echter, mocht dit niet baten. Someren kreeg het net zoals de week ervoor tegen Asten niet voor elkaar om de gelijkmaker te forceren.