Gedreven Someren 3 boekt eerste overwinning (3-0)

Wittenhorst 2 (zon)

3 november 2019 13:00

In de thuiswedstrijd tegen Wittenhorst 2 heeft Someren zijn eerste overwinning geboekt. Onder aanvoering van de onvermoeibare Dirk Maas en de ijzersterk spelende gelegenheidsspits Tjardo Knapen werd het 3-0 voor de blauwwitten.

Voor de tweede week op rij verliep de voorbereiding allesbehalve soepel. Was het vorige week nog het aantal kleedlokalen en de planning bij O.S.S. die de voorbereiding in de war schopten, dit keer was het een late afmelding van de scheidsrechter van dienst die ervoor zorgde dat er te elfder ure een scheidsrechter gevonden moest worden. Nadat dit in de persoon van Robert van Lamoen gelukt was, kon de wedstrijd beginnen. Het was Someren dat direct het initiatief nam. Met de balvaste Tjardo Knapen in de spits en aangejaagd door de van een schorsing teruggekeerde Dirk Maas werd Wittenhorst direct bij de strot gegrepen. In de eerste minuut was Someren al direct dichtbij de openingstreffer. Dirk Maas wist goed door te breken maar kon zijn rentree niet bekronen met een doelpunt en ook het vervolg was niet doeltreffend. De zo gewenste vroege voorsprong leek daarmee uit te blijven maar de gastheren gingen niet bij de pakken neerzitten. Het spel speelde zich continu af op de helft van Wittenhorst en het wachten was op doelpunten. Deze kwamen er via Tjardo Knapen. De normaal op het middenveld geposteerde spits was twee keer het eindstation van mooie aanvallen. Eerst kopte Tjardo een prima voorzet van de van een blessure teruggekeerde Patrick Vereijken bij de tweede paal binnen. Niet veel later was het wederom raak en verdubbelde Tjardo de voorsprong. Dirk Maas werd goed in de diepte weggestuurd, hield het overzicht en vond Tjardo die doeltreffend afrondde. Een ongekende luxe voor Someren dat een geweldig eerste half uur op de mat legde. Someren bleef de bovenliggende partij maar Wittenhorst kwam wel beetje bij beetje beter in de wedstrijd. Vlak voor de rust waren de gasten dichtbij de gelijkmaker maar doelman Dirk Kerkers lag tot twee keer toe uitstekend in de weg. Hierdoor kon Someren met een redelijk veilige marge aan de thee maar het mindere nieuws was dat doelman Dirk Kerkers de wedstrijd niet kon vervolgen.

Met de normaal voor het vierde uitkomende doelman Bart Franken op Someren doel, begonnen beide partijen aan de tweede helft. Waar druk vanuit de Horstenaren werd verwacht, was het Someren dat het beste begon aan de tweede helft. Binnen vijf minuten was het een paar keer dichtbij een ogenschijnlijke beslissing. Tjardo Knapen was het dichtstbij de voltooiing van zijn hattrick maar vanaf acht meter schoof hij de bal naast in plaats van in het doel. Na een uur spelen ging de Somerense storm wat meer liggen maar vandaag stond ook de verdediging, onder aanvoering van het centrale duo Luc Reinders en Karel de Lau als een huis. Dit was ook de verdienste van Bart Franken die uitermate attent keepte en regelmatig gevaarlijke situaties in de kiem smoorde. Beide partijen claimden ook nog een penalty maar beide keren liet de uitstekend leidende Robert van Lamoen terecht doorspelen. Beide teams kregen nog enkele goede mogelijkheden om te scoren maar voor Someren was het toch vooral hard werken en consolideren. Dit gebeurde met een passie en een spelvreugde die aanstekelijk waren om te zien. Helaas leidde dit wel tot het uitvallen van Niels van Santvoort toen zijn tegenstander ongelukkig op zijn oog viel. Voor hem in de plaats kwam Dennis Rutten in het veld en hij was het die uiteindelijk vlak voor tijd de einstand op het bord zette. Nadat de eveneens ingevallen Sem Leenen goed doorkwam, was het de uitstekend keepende goalie die geen andere keuze had dan ver uit zijn doel te komen. Hij was net iets sneller bij de bal dan Sem maar via Sem belandde de bal bij Dennis, die de bal eenvoudig in het verlaten doel kon lopen.

Na een moeizame seizoensstart, herpakte Someren zich op een geweldige manier tegen zeker niet de minste tegenstander. Vooral na de teleurstellende nederlaag tegen O.S.S. van vorige week, was dit de reactie die Someren wilde zien. Echter was dit niet mogelijk geweest zonder de steun van meerdere geledingen binnen de vereniging. Daarom vooral ook nog dank aan het 13e elftal, het 6e elftal en scheidsrechters Robert van Lamoen en Harrie van Bussel die met hun flexibiliteit ervoor hebben gezorgd dat de wedstrijd door kon gaan. Daarnaast nog een woord van dank aan Bart Franken die vaste doelman Dirk Kerkers op prima wijze verving in de tweede helft. Aanstaande zondag speelt Someren 3 wederom een thuiswedstrijd als het met Rhode 2 de nummer drie van de ranglijst op bezoek krijgt, aanvang wedstrijd om 13.00 uur.

Opstelling Someren: Dirk Kerkers (46. Bart Franken); Lex Lemmens, Luc Reinders, Karel de Lau (C), Joey Sonnemans; Dirk Maas, Maxime Hollanders (62. Rick van Bussel), Niels van Santvoort (79. Dennis Rutten); Patrick Vereijken, Tjardo Knapen, Robert Janssen (59. Sem Leenen).