Someren 3 pakt eerste punt tegen koploper Gemert 3

Gemert 3 (zon)

13 oktober 2019 13:00

In een sportieve en gelijk opgaande wedstrijd deelden Someren en Gemert dankzij een late rake kopbal van Sem Leenen de punten, hierdoor wist Someren haar eerste punt in de competitie te behalen.

In de beginfase van de wedstrijd toonde Someren te veel ontzag voor de koploper, Gemert kreeg middels de goede spits enkele kansen, maar keeper Dirk Kerkers stond steeds op de goede plek en wist zo de spits van het scoren af te houden. Someren groeide in de wedstrijd en kreeg gaande weg de eerste helft steeds meer controle en was met enkele voorzetten vanaf de zijkant nog gevaarlijk voor het vijandelijke doel. Helaas bleef de score uit waardoor de ruststand 0-0 was.

Gemert wist dat het meer moest brengen om geen puntverlies te lijden en bracht met Jordy Beekmans, de zoon van oud Someren trainer Tonnie Beekmans, meer voetbal binnen de lijnen. Desondanks was het Someren dat goed uit de kleedkamer kwam en de druk op voerde. Een klein kwartier na rust werd dit beloond en kwam Someren op een verdiende voorsprong na een aanval uit het boekje. Na enkele goede combinaties over de rechterflank was het rechtsback Luc Reinders die aan de rechterkant op kon stomen naar de achterlijn en een strakke voorzet over de grond gaf, de voorzet werd door Tjardo Knapen op waarde geschat en hij gleed de bal bij de eerste paal binnen. Lang kon Someren niet van deze voorsprong genieten. Gemert draaide 10 minuten na de 1-0 de wedstrijd volledig om en wist binnen 5 minuten 2 keer te scoren. Eerst was het de rechtsback van Gemert die een corner goed binnen wist te koppen. Enkele minuten later was het de spits van Gemert die het meest attent reageerde bij een lange bal van achteruit en de 2-1 binnen wist te werken. Een nieuwe tegenslag die verwerkt moest worden, maar Someren toonde wilskracht, ging op zoek naar de gelijkmaker en kreeg vlak voor tijd loon naar werken. Na een goede voorzet van Robert Janssen was het Sem Leenen die de gelijkmaker binnenkopte. Eindstand 2-2.

Eindelijk is het eerste punt binnen na 3 verloren wedstrijden. Dat dit tegen de koploper was geeft de burger moed. De volgende wedstrijd is over 2 weken uit bij rode lantaarndrager sv O.S.S. 1920, een wedstrijd die gewonnen moet worden, wil Someren weer aansluiting naar boven vinden.