SV Someren 3 – Rhode/Van Stiphout Bouw 2 (1-3)

Rhode/VSB 2 (zon)

1e klasse B

10 november 2019 13:00

Op zondag 11 november speelde Someren 3 tegen het derde elftal op de ranglijst, Rhode 2. Een moeilijke wedstrijd, maar ook zeker een uitdaging om het goede resultaat van de week ervoor door te zetten. Tot op dit moment heeft Someren al zijn behaalde punten nog kunnen sprokkelen bij de bovenste helft uit de competitie. Met dit in het achterhoofd weet Someren dat er bij iedere tegenstander iets te halen kan zijn.

Om 13:00 uur floot de scheids voor de aanvang van de wedstrijd. De wedstrijd begon gelijk op en op enkele kleine kansen na was er geen dreigend gevaar. Someren hield de individuele krachten van Rhode’s aanvallers goed in toom. De wedstrijd ging zo een tijdje door. Totdat, Niels v Santvoort een paar meter de ruimte kreeg om uit te halen met een verwoestend schot op doel. De keeper van Rhode wist hier geen raad mee en Someren ging aan de leiding. De voorsprong gaf Someren hoop op een goede afloop tegen een op papier sterkere tegenstander.

In de tweede helft werd Rhode sterker. Someren werd achteruit gedrukt en er kwamen meer kansen voor Rhode. Door hard te werken hield Someren zich nog een tijd staande. Totdat de scheidsrechter besloot Rhode een penalty te geven voor een op oog goed geacteerde schwalbe. Jammer genoeg heeft de KNVB niet het budget voor een VAR in de amateurcompetities. De penalty werd gescoord en de stand was weer gelijk. Beide teams waren niet tevreden met een gelijkspel en gingen hierdoor meer op de aanval spelen. Dit resulteerde in meer ruimte bij het omschakelen. Uiteindelijk kwam Rhode op een voorsprong door een goed ingekopte kopbal van een doorgestoomde middenvelder. Een grote domper voor Someren, die nu alles op alles moest zetten om er nog een gelijkspel uit te kunnen halen. Echter werkte dit tegen en scoorde Rhode een counter die de wedstrijd besliste op 1-3.

Ondanks het negatieve resultaat heeft Someren wel laten zien dat het zeker thuis hoort in deze competitie wanneer iedereen voor elkaar werkt. Wanneer we iedere wedstrijd met dezelfde overtuiging ingaan, zullen er zeker meer punten volgen.

Verslag: Robert Janssen