.

Nulandia 2 (zon)

24 november 2019 13:00

Matchday 9 staat vandaag op het programma. Ditmaal spelen de blauw-witten tegen Nulandia 2. Someren en Nuland zijn 2 concurrenten dit jaar, dus dit is een erg belangrijke wedstrijd.

1e helft:

De wedstrijd begint en beide ploegen zijn goed aan elkaar gewaagd. Someren zet een aanval op via links, de bal komt in het midden ongeveer randje 16 terecht bij middenvelder Niels van Santvoort. Hij besluit de trekker over te halen en schiet met een verwoestend schot de 1-0 binnen! Niet veel later komt Nulandia al snel op 1-1, een aanval via de rechterkant beland bij de spits van Nuland door slechte mandekking achterin bij Someren. Een koud kunstje voor de spits van Nulandia 2, 1-1. Verder zijn er nog wat kansjes hier en daar geweest maar geen grote kansen.

2e helft:

Beide ploegen komen fel uit de kleedkamers. Someren zoekt vaak de aanval, maar het is Nuland dat toeslaat! Een bal op de spits van Nuland komt aan, hij kan draaien en scoren. Wederom niet al te best verdedigd door Someren. Even later in de wedstrijd wordt een voorhoedespeler van Nuland weg gestuurd met een diepe bal. De centrale verdediger en keeper van Someren twijfelen aan elkaar en gaan beide niet naar de bal toe, waardoor de weg naar het doel voor de spits van Nuland vrij is. De doelman van Someren komt uit, maar haalt tijdens deze actie de spits neer. Penalty. Deze penalty wordt benut door Nuland, 1-3! Someren geeft nog niet op en er wordt meer op de aanval gespeeld. Wat wissels aan de kant van Someren zorgen er voor dat er meer mensen voor in staan. Op een gegeven moment krijgt Someren een corner, deze valt goed op het hoofd van wederom Niels van Santvoort. Hij kopt de bal tegen de touwen, 2-3! Someren blijft veel aanvallen en de 3-3 hangt in de lucht, toch is het Nuland wat toch weer toeslaat! Een counter via de linkerflank en de bal komt laag voor bij de 1e paal. Een echte spitsen goal, 2-4. Someren gaat toch door komt uiteindelijk nog terug tot 3-4 via een kopbal van aanvaller Sem Leenen! Met nog ongeveer een kwartier te spelen wordt er vol op de aanval gespeeld met wat kansen hier en daar maar het blijft bij 3-4.

De blauw-witten doen zichzelf te kort, het was een wedstrijd waar meer in had gezeten.

Volgende week neemt Someren 3 het op tegen Deurne 2.

Verslag: Patrick Vereijken