Someren 3 wint knap van de nummer 2

Rhode/VSB 2 (zon)

1e klasse B

1 maart 2020 11:00

Op zondag 1 maart was het weer zover, de mannen van Someren 3 mochten in Sint-Oedenrode aantreden tegen de nummer 2 van competitie. Een zware partij op papier, maar in het verleden heeft Someren 3 al vaker bewezen goed te presteren tegen sterkere tegenstanders. Het was al vroeg vertrekken voor de jongens, 8:45 was de verzameltijd in de kantine. Opmerkelijk was dat iedereen op tijd was. Ja, en dan hoor ik jullie lezers al denken: ’’Rick van Bussel op tijd ja?!’’. Ja zelfs Rick was op tijd.

Eenmaal aangekomen en wedstrijdklaar gemaakt begon Someren 3 om 11:00 aan de wedstrijd. De eerste fase in de wedstrijd was overduidelijk voor de uitploeg. In deze fase werd het spel van Someren gelukkig ook beloond. Na een lage voorzet van Patrick op leenspeler Devi legde hij de bal hierna gemakkelijk af op Niels. Niels schoot de bal gemakkelijk langs de keeper, 0-1. Een kleine tien minuten later werd het weer fataal voor Rhode. Na een voortreffelijke loopactie werd Sem in diepte gestuurd richting de goal. Hij stiftte de bal vervolgens perfect over de keeper heen waarna Devi de bal kon binnen schieten, 0-2. Hierna ging Rhode meer druk naar voren uitoefenen wat zich ook in kansen uitte. De wannabe Cristiano Ronaldo van Rhode was voor het eerst dichtbij voor Rhode. Hij schoot de onderkant lat binnenkant paal, maar helaas voor hem ging de bal uiteindelijk niet voorbij de doellijn. Even later was het weer bijna raak voor Rhode. Een goede voorzet aan de rechterkant kwam op de voet van Rhode-spits Serge. Hij hakte de bal achter standbeen binnenkant paal, maar ook deze belandde niet achter de doellijn. Even later ging het helaas wel fout voor de uitploeg. In de laatste vijf minuten van de eerste helft wist Rhode twee keer het net te vinden van Someren waarmee de heren op het veld thee gingen drinken met een gelijke stand van 2-2.

Trainer Hans maakte in de rust duidelijk dat er zeker nog niet gespeeld was en dat de spelers nog 45 alles moesten geven om een overwinning over de streep te trekken. Eenmaal begonnen aan de tweede helft bleek ook dat Someren er weer zin in had. Na een lange bal op Sem, die overigens een voortreffelijke pot speelde, kon hij de bal diep steken op Patrick. Na een goede passeerbeweging gaf hij de bal perfect op het hoofd van Devi, die koppend de tweede voor zijn rekening nam. Niet heel veel later gaf Dirk Maas vanaf de rechterkant een voorzet op het hoofd van Niels, hiermee kon ook Niels koppend de tweede voor zijn rekening nemen.

25 minuten voor tijd werd het dan toch nog spannend. Een buitenspeler van Rhode haalde de achterlijn en legde de bal terug op de ingevallen spits, 3-4. Hierna volgde een spannend slot. ‘Ronaldo’ probeerde een paar keer de bal in de verre kruising te schieten, maar Crew hield op zijn beurt zijn ‘haven’ schoon.

In de allerlaatste minuut bleek het dan toch nog fout te gaan voor Someren. Na een voorzet in de zestien kon een speler van Rhode de bal gemakkelijk in het hoekje koppen. Helaas had deze onkundige speler niet door dat hij buitenspel stond, hierdoor het feestje niet door voor Rhode en eindigde de wedstrijd in een 3-4 overwinning voor Someren 3.

Opstelling Someren: Dirk Kerkers, Lex Lemmens ( 50’ Jur Schweren), Karel de Lau (C), Tjardo Knapen, Dirk Maas, Jaimy van Loon, Robert Janssen (’60 Maxime Hollanders), Niels van Santvoort (’75 Jan Meulendijks), Patrick Vereijken, Sem Leenen (’65 Rick van Bussel), Devi Fondon

Verslag: Secretaresse van Sem Leenen