Someren 3 verliest wedstrijd in eerste helft (4-2)

Margriet 2 (zon)

6 oktober 2019 11:00

Op bezoek bij RKSV Margriet in Oss heeft Someren de derde opeenvolgende nederlaag geleden. Bij de rust keken de blauwwitten al tegen een 3-0 achterstand aan. Deze werd na de rust bijna goedgemaakt maar vlak voor tijd besliste de thuisploeg de wedstrijd.

Na wat opstartproblemen voor de wedstrijd, begon Someren nog vrij aardig aan de wedstrijd. Ondanks enkele omzettingen speelden de gasten de eerste 10 minuten vrij aardig maar daar kwam vrij plots verandering in. Ineens werden de Somerenaren slordig en dit leidde tot twee goede mogelijkheden. Bij de grootste daarvan, een één-op-één met doelman Dirk Kerkers, keerde de goalie de inzet met een knappe reflex. Net nadat Someren z’n gevaarlijkste moment kende, Robert Janssen schoot een voorzet van Laurens Janssen tegen de paal, was het raak aan de andere kant. Na een lichte overtreding op het middenveld, kwam Dirk Kerkers in eerste instantie nog goed uit maar toen zijn bal bij een speler van Margriet belandde, wist hij de bal met een prachtige boog in het verlaten doel te schieten. Na deze achterstand werd het er niet bepaald beter op bij Someren, het spel was slordig en kansen wisten er nauwelijks te noteren. Margriet bleef gevaarlijker en wist de wedstrijd binnen één minuut volledig naar zich toe te trekken. Someren gaf de gastheren alle ruimte om te combineren en de gastheren profiteerden twee keer. Na een mooie aanval draaide de aanvaller van Margriet in de zestien weg om de bal vervolgens prima binnen te schieten en niet veel later kon de volgende speler, na een pass recht door de verdediging van Someren, opduiken voor het Somerense doel. De aanvaller schoot de bal prima in de verre hoek.

Tijdens de rust was de onvrede over het vertoonde spel en het gemak waarmee kansen werden weggegeven groot. Someren moest uit een ander vaatje gaan tappen maar dat lukte in de eerste minuten na rust nog niet. Nadat de wedstrijd zich enigszins leek voort te kabbelen, was het Niels van Santvoort die zijn team bij de hand nam. Niels schoof door van de backpositie naar de ‘nummer 10’ positie en wist deze omzetting met twee doelpunten te bekronen. Eerst kopte Niels een corner van Jaimy van Loon binnen en een goede vijf minuten later werd Niels in de diepte weggestuurd. Uit een niet al te makkelijke hoek, schoot Niels de bal overtuigend in de verre hoek tegen de touwen. Met nog een kwartier te gaan, was het geloof bij Someren volledig terug. De grootste kans werd echter afgekeurd vanwege buitenspel. Robert Janssen werd keurig de diepte ingestuurd maar toen hij, op randje buitenspel, voor de keeper verscheen, kwam het vlagsignaal. Dat Robert vervolgens de bal in het doel schoof deed er niet meer toe. Someren bleef echter druk houden maar echt veel verder dan enkele mislukte voorzetten kwam het niet meer. Margriet wist aan de andere kant wel te profiteren van de ruimte. Drie minuten voor het einde van de wedstrijd mocht de thuisploeg doorgaan na een dubieuze sliding en het veroverde balbezit werd omgezet in een doelpunt en daarmee de beslissing.

Na drie wedstrijden staat Someren nog altijd op nul punten. Te vaak laat Someren in gedeeltes van de wedstrijd het volledig liggen om aanspraak te maken op een resultaat. Volgende week een grote uitdaging als koploper Gemert 3 op bezoek komt op Sportpark de Potacker. Aftrap is dan, zoals gebruikelijk, om 13.00 uur.

Opstelling Someren: Dirk Kerkers; Niels van Santvoort, Karel de Lau (C), Maxime Hollanders, Luc Reinders; Joost v.d. Velden, Jaimy van Loon (84. Ties Steenstra), Tjardo Knapen; Dennis Rutten (46. Sem Leenen), Robert Janssen, Laurens Janssen (60. Joey Sonnemans).

Voor verslag: Uw ‘reizende reporter’ Luc Reinders