Someren 3 verliest opnieuw

sv O.S.S. 1920 2 (zon)

1e klasse B

27 oktober 2019 12:15

Ook de 5e wedstrijd van het seizoen ging helaas verloren. Someren 3 moest in Oss aantreden tegen de degradant uit de hoofdklasse die tevens rode lantaarndrager was in de 1e klasse. Omdat Someren 3 nog slechts 1 punt gehaald heeft was er sprake van een echte degradatiekraker. Aangekomen in Oss bleken er geen kleedlokalen voorhanden te zijn waardoor de wedstrijd ruim 3 kwartier werd uitgesteld. Vervolgens gaf de scheidsrechter aan binnen een kwartier te willen starten waardoor de warming-up matig was. Dit bleek echter geen excuus voor Someren omdat juist het 1e kwartier prima was. Robert Janssen kreeg daarin een prima kans. De bal verdween helaas aan de verkeerde kant van de paal. Na dit kwartier werd de tegenstander sterker en Someren kwam verdiend op een 1-0 achterstand. De hekkensluiter bleef gevaarlijker en ging verdiend met een voorsprong rusten.
De 2e helft was duidelijk voor Someren, maar grote kansen bleven uit. Wel kregen we zeker 8 corners en een paar vrije trappen in- en rondom het strafschopgebied maar de scherpte om dit te verzilveren ontbrak. Niels van Santvoort was met een prima kopbal nog het dichtst bij een doelpunt maar de keeper van Oss wist redding te brengen. Ook Karel de Lau leek te gaan scoren maar zijn inzet ging rakelings over het doel. Zoals zo vaak in het voetbal scoort de tegenstander als jezelf verzuimt te scoren. Uit het counter in de 85e minuut wist Oss'20 de definitieve nekslag te geven. Hierdoor zijn we momenteel zelf de rode lantaarndrager. Dit kan alleen veranderen indien het gehele elftal meer mentaliteit toont en fitter aan de wedstrijd verschijnt. Daaraan zal gewerkt moeten worden. Zondag in de thuiswedstrijd tegen Wittenhorst 2 is daarvoor de eerste kans!