Someren 3 speelt gelijk tegen koploper Deurne 2

Deurne 2

1e klasse B

1 december 2019 11:00

Op zondag 1 december speelde Someren 3 uit tegen de koploper Deurne 2. Een zware tegenstander op papier, maar in het verleden hebben we al bewezen dat we beter presteren bij sterkere tegenstanders. Toen we aankwamen, troffen we een veld aan dat wit was van de vorst. Het stond even op losse schroeven of de wedstrijd wel door zou gaan, maar in samenspraak met de tegenstander is besloten om de wedstrijd gewoon door te laten gaan.
Om 11:00 begon de wedstrijd. SV Someren begon sterker aan de wedstrijd dan Deurne. We kregen meteen goede kansen, die helaas niet konden worden vertaald naar doelpunten. Uit een voortreffelijke voorzet van Danny, kreeg Patrick de mogelijkheid om Someren op een 1-0-voorsprong te brengen, maar helaas werd deze kans niet benut.
Hierna kreeg Deurne almaar meer kansen. Gelukkig wist onze doelman Dirk een gevaarlijke aanval in de kiem te smoren. Een aanvaller van Deurne had na een mooie voorzet de kans om van dichtbij te scoren, maar de bal belandde in de handen van Dirk.
De tweede helft kabbelde voort in hetzelfde tempo als dat van de eerste helft. Lange tijd ging het gelijk op. Er kwamen zowel kansen voor Deurne als voor Someren. Na zo'n twintig minuten kwam er vers bloed in het veld. Robert kwam erin voor Danny en creëerde meteen een goede kans. De bal belandde echter helaas op de lat. Het eerste doelpunt viel pas in de 78e minuut. Doordat de bal gevaarlijk dicht bij het doel van de tegenstander kwam, belandde deze na een scrimmage uiteindelijk voor de voeten van Tjardo, die hoewel hij was opgesteld als centrale verdediger toch weer de rol van goaltjesdief vervulde. Hij schoot de bal in het doel en zette Someren zo op 0-1.
De resterende minuten op de klok bleken niet voldoende voor een gedroomde overwinning. Reeds vier minuten na het eerste doelpunt, volgde de gelijkmaker. Een schot van buiten de 16 belandde in de rechterhoek en was voor Dirk onhoudbaar. Doordat het spel met enige regelmaat stilstond, kwam er een aanzienlijke blessuretijd bij. Hoewel Deurne met alle macht probeerde om in deze blessuretijd het winnende doelpunt te maken, wist Someren dit te voorkomen.
Opstelling Someren: Dirk Kerkers; Lex Lemmens, Karel de Lau (C), Tjardo Knapen, Joey Sonnemans; Dirk Maas, Niels van Santvoort, Rick Vereijken (64. Maxime Hollanders); Patrick Vereijken (84. Dennis Rutten), Sem Leenen (89. Rick van Bussel), Danny Welten (64. Robert Janssen)
Verslag: Joey Sonnemans