Gemiste kansen zorgen voor gelijkspel in Vinkel

EVVC 2 (zon)

1e klasse B

8 maart 2020 12:00

Zondag 8 Maart. De mannen van het team van Hans van Santvoort, dat de laatste tijd in een lekkere flow zit na 2 overwinningen op rij tegen Mierlo-Hout 2 en Rhode 2, mogen ze aantreden tegen promovendus E.V.V.C. 2. Door vorige week de nummer 2 te hebben verslagen konden de heren met veel zelf vertrouwen vertrekken naar Vinkel.

Na een goed uur rijden, arriveerden de mannen op sportpark “De Zwaan”. Bij aankomst was er goede hoop dat er op kunstgras gespeeld zou worden, want dit veld was duidelijk zichtbaar vanaf de weg, maar tevergeefs werd er in de stromende regen op normaal gras gespeeld. Met een sterke opstelling en een goed gevulde bank begon de wedstrijd. Ondanks het overwicht in balbezit werden er in de eerste helft niet veel kansen gecreëerd vanaf de kant van Someren. De stugge, hardwerkende ploeg uit Vinkel wilde maar geen hoge druk zetten en probeerde de ploeg uit Someren dan ook zoveel mogelijk op eigen helft vast te zetten. Hierdoor moest Someren dan wel op de helft van E.V.V.C. gaan spelen, dit zorgde ervoor dat er veel ruimte ontstond achter de verdediging en hier probeerde de thuisploeg dan ook veel misbruik van de maken door er een aantal keer gevaarlijk op de counter uit te komen. Zo kreeg de thuisploeg in laatste minuut voor de rust nog 1 corner, hierbij gaf de scheidsrechter al aan dat hij de corner nog genomen liet worden maar zodra de bal weggewerkt werd, gemist of binnengekopt zou worden hij ook af zou fluiten. Mocht er dus een rebound zijn, na een weggewerkte bal zou deze geen effect meer hebben. De corner werd genomen en werd slecht weggewerkt door Someren, waardoor een speler van Vinkel de bal richting het doel kon werken en deze ook binnenschoot. Hier mee kwam Someren goed weg want voordat er geschoten werd floot de scheidsrechter al af voor de rust.

In de rust heerste er na de toespraak van trainer Hans een doodse stilte. De boodschap was duidelijk, er moest harder gewerkt worden in de 2de helft wilden we met de volle buit terug naar Someren vertrekken.

Na de toespraak schoot het team dan ook goed uit de start blokken en creëerde een aantal kleine kansen, maar kwamen toch voor alsnog niet tot scoren. Ook E.V.V.C. begon wat aanvallender te voetballen en creëerde zo ook een aantal gevaarlijke kansen, maar Keeper Dirk, ook wel bekend als Crew stond als een blokkade voor zijn haven en pakte de ene na de andere bal. In de 60ste minuut was het dan toch tijd om te wisselen, Sem Leenen kwam er in voor Rick. Hier was Rick het wederom niet mee eens… en liet dat ook duidelijk merken. Bob van Zon die na een half jaar blessure leed eindelijk zijn eerste minuten van het seizoen kon maken, hij werd gebracht voor Jaimy en Dennis Rutten voor Patrick. Met nog een half uur te spelen en 3 nieuwe spelers in het veld bleef Someren maar aandringen richting het doel van E.V.V.C. Uit een mindere corner van Someren kreeg Bob de bal uit de kluts, plots voor zijn voeten en had een mogelijkheid om bij zijn eerste balcontact tot een doelpunt te komen, maar deze werd voorkomen doordat hij in de rug werd gelopen door een speler van de thuisploeg en de scheidsrechter er geen overtreding in zag. Een aantal minuten laten kreeg spits Sem Leenen de bal ingespeeld om deze te verlengen richting Devi Fondon, Devi speelde met een goede sprint en een mooie dribbel 3 man voorbij en had 2 man voor het uitkiezen. Hij koos uiteindelijk de bal in te spelen naar de helemaal vrij staande Dennis Rutten die vervolgens niet de rust kon bewaren en een vrije inschiet kans om de score te openen verprutste door de bal hoog over het doel te werken… Met nog 15 minuten op de klok wilde de ploeg uit Someren maar niet opgeven en bleven ze kansen zoeken om toch nog tot scoren te komen, een hoge bal richting Sem die de bal een keer liet stuiten om hem vervolgens langs het doel te volleren. Niels met een 1 op 1 kans nadat hij vrij voor het doel werd gespeeld door een steekballetje van Dennis. Hij kreeg de bal voorbij die keeper en helaas ook net langs de verkeerde kant van de Paal. Ook E.V.V.C. zette nog een aantal keer flink aan richting het doel van Someren en kwam ook tot nog een aantal voorzetten waar de koppers hun hoofden niet goed tegen aan kregen. Uit een van deze aanvallen, ontstond er nog een counter voor Devi Fondon, deze vertrok na een lange bal van achteruit samen met Sem richting het Vinkelse doel, na een beetje gepiel vanaf de zijkant zag hij geen afspeel mogelijkheid richting Sem en ging hij voor eigen succes en wist hier na een rare kluts nog een corner uit te halen. Uit deze corner haalden ze de laatste kans van de wedstrijd en ook deze zorgde niet voor een treffer, een scherp aangesneden voorzet, werd helaas op de bovenkant van de lat gekopt.

Na een saaie eerste-, maar een spannende tweede helft hebben de ploegen, de punten moeten delen. Door dit ene puntje heeft Someren op doelsaldo toch een plekje kunnen stijgen en mogen ze toch tevreden zijn met de 7 punten die ze uit de laatste 4 wedstrijden hebben gepakt.

Verslag: D. Rutten

Opstelling: Dirk Kerkers, Lex Lemmens, Maxime Hollanders, Karel de Lau, Robert Janssen, Jaimy v. Loon (60. Bob v Zon), Dirk Maas, Niels v. Santvoort, Patrick Vereijken (60. Dennis Rutten), Rick v. Bussel (60. Sem Leenen), Devi Fondon

Man of the Match: Danny Welten