SV Someren verliest kanaalderby met 1-0

SV Someren 1

2e klasse F

28 september 2019 19:00

Asten- De blauwwitten uit Someren gingen op sportpark ’t Root onderuit tegen NWC. Halverwege de tweede helft kroonde Douwe Hurkmans zich met een mooi doelpunt tot matchwinnaar.

NWC begon sterk aan de wedstrijd en zette het team van Dominik Vergoossen meteen onder druk. In de vijfde minuut snelde Jeroen van Deursen voorbij Robert van Lierop. Vrij voor het Somerense doel wist hij niet te scoren, want Maarten Werts pareerde de bal uitstekend. Een minuut later was Chesron Geuns dichtbij de openingstreffer, maar in kansrijke positie maaide hij over het doel.
De Astense aanvalsdrift luwde al na een minuut of tien en het niveau van de wedstrijd werd er niet beter op. De fysiek sterke NWC-spits Geuns lag aan de ketting bij Niels Schweren en ook Mike Kusters beet zich vast in de snelle Van Deursen.
Someren kreeg voor rust één goede mogelijkheid toen Koen de Louw de inlopende Luc Bouwmans in de zestien bediende. Die kreeg echter ruzie met de bal en kwam niet tot een goed schot. Met de brilstand op het scorebord gingen beide teams de rust in.

Na de thee begon NWC, zoals in de eerste helft, met veel druk naar voren. Niels Schweren blokte een inzet van Mark Bosch en Maarten Werts voorkwam een doelpunt van Jeroen van Deursen. Ook Someren kreeg een goede mogelijkheid, maar Luc Bouwmans lobde de bal vrij voor NWC-goalie Gijs Brüsewitz over het doel.
Geuns ontving na een trappende beweging richting Robert van Lierop geel en ook Luc Bouwmans en Niels Schweren gingen op de bon bij scheidsrechter Van Westing. Geuns mocht daarna in vermeende buitenspelpositie doorgaan, maar strandde op doelman Werts. Na een enerverend begin kakte de wedstrijd weer in, maar halverwege de tweede helft kwam daar verandering in. De vlam sloeg in de pan toen Somerenaar Robert van Lierop en NWC’er Jeroen van Deursen na een opstootje allebei geel kregen. Amper een minuut later kon Van Lierop na een wilde charge op diezelfde Van Deursen vroegtijdig gaan douchen.

NWC profiteerde optimaal van het numerieke overwicht: Douwe Hurkmans bezorgde zichzelf en zijn team een mooi verjaardagscadeau. Hij krulde de bal vanaf twintig meter in de bovenhoek, 1-0. Someren leek vanaf dat moment kansloos, maar de thuisploeg vergat om de definitieve knock-out uit te delen. Youri van Brussel had daarvoor wel de mogelijkheid, maar schoot de bal in vrije positie over het doel.
In de slotfase drongen de oranjehemden niet meer aan en consolideerden hun voorsprong. Someren probeerde wanhopig de gelijkmaker te forceren, maar het was aanvallend machteloos. NWC trok de wedstrijd eenvoudig over de streep en behaalde een verdiende overwinning.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robert van Lierop (67 tweede keer geel), Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden, Luc Bouwmans (83 Maico Meulen), Justin Hoeben, Koen de Louw, Luuk Hoeben (69 Oelse Venhuizen), Thijs Martens.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek