Someren wint met de hakken over de sloot van Beerse Boys

Beerse Boys 1 (zon)

SV Someren 1

2e klasse F

10 november 2019 14:30

N. (Nihat) Babat

Middelbeers – Een zwaar gehavend SV Someren won nipt van laagvlieger Beerse Boys. Bij een ruststand van 0-2 leek er nog geen vuiltje aan de lucht, maar toen de blauw-witten na rust drie grote kansen misten om de voorsprong uit te breiden, werden de vechtlust en het vertrouwen bij de thuisclub alsmaar groter. Daan Mulders scoorde de aansluitingstreffer en Someren verloor meer en meer de slag op het middenveld. Koen de Louw scoorde na een lange rush nog wel de 1-3, maar in het laatste kwartier werd het billen knijpen voor de gasten. Beerse Boys ging fanatiek op zoek naar een tweede treffer en zette de Somerenaren het mes op de keel, maar pas in blessuretijd bracht Daan Mulders de eindstand op 2-3.

Behalve de langdurig afwezige Mike Verdonschot (kruisband), ontbraken aanjager Luc Bouwmans en verdediger Wesley van den Boomen. Onverwacht kwamen daar nog blessures bij van de centrale verdedigers Robert van Lierop en Niels Schweren. Mike Kusters was de enig overgebleven verdediger van vorige week. De oplossing werd gevonden in de tijdelijke terugkeer van Robin van de Aker (5e elftal), die weer moeiteloos aanhaakte en het opstellen van twee net herstelde spelers, Oelse Venhuizen en Guilion Leyten. De reservebank werd bezet door vier jeugdspelers, waaronder de zestienjarige doelman Kevin Aben.

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend voor Someren, want al in de negende minuut zette Maico Meulen zijn team op een 0-1 voorsprong. Halverwege de eerste helft had Joost van de Velden de 0-2 op zijn schoen, maar hij raakte de buitenkant van de paal. De fitheid van Guilion Leyten bleek broos, want al na 25 minuten moest hij het veld weer verlaten voor Thijs Martens. Die speelde zich meteen in de kijker, want hij reageerde het snelst op een verre uittrap van Maarten Werts en lobde de bal keurig over de keeper heen in het doel, 0-2. Maico Meulen kreeg ook nog een opgelegde kans, maar zijn inzet van dichtbij werd geblokt op de doellijn. De thuisclub kreeg voor rust ook een prima mogelijkheid, maar Jannes Mulders kopte de bal half vallend naast het doel.

Zware tweede helft

In het eerste kwartier na rust verzuimde Someren om de beslissende 0-3 te scoren. Maico Meulen krulde de bal naast het doel en zag een tweede poging stranden op de sterk keepende Rob Wilborts. Ook een gevaarlijk schot van Koen de Louw werd knap over de lat getikt door de doelman.

Vanaf dat moment vochten de rood-witten fanatiek voor elke meter en Someren verloor de fysieke strijd. Somerens hoofdcoach Dominik Vergoossen vond dat heel begrijpelijk: “We hadden in het laatste half uur nog zes fitte spelers over, maar ik kon maar twee spelers wisselen!”

Daan Mulders profiteerde van de situatie en scoorde de aansluitingstreffer, 1-2. De gelijkmaker hing ook in de lucht, maar plotseling was daar Koen de Louw. De beste speler aan Somerense zijde zwoegde en sleurde en na een lange rush schoot hij zijn team op 1-3.
Dat de leeg gespeelde Oelse Venhuizen in het laatste kwartier het veld moest verlaten, was koren op de molen van Beerse Boys. De kopsterke gebroeders Mulders waren vanaf dat moment alleenheersers in de lucht en er was steeds meer dreiging in de zestien van Someren. De blauw-witten kwamen een paar keer goed weg, zeker bij een schot onderkant lat. In de negentigste minuut liet Maarten Werts een hoge bal los, waarna Daan Mulders alsnog de 2-3 aantekende. Helaas voor de thuisclub was er daarna geen tijd meer om ook nog voor de gelijkmaker te vechten.

Someren1 heeft volgende week geen competitieprogramma en is vrijgeloot in het districtsbekertoernooi. Diverse spelers krijgen nu een extra week hersteltijd en dat zullen ze hard nodig hebben ook!!.

Spelers Someren:

Maarten Werts, Guilion Leyten (25 Thijs Martens), Robin van de Aker, Oelse Venhuizen (78 Gjalt Burger), Mike Kusters, Max Sonnemans, Maico Meulen (82 Thijs Santegoeds), Joost van de Velden, Koen de Louw, Justin Hoeben, Luuk Hoeben.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan van den Broek