Someren behaalt verdiend punt onder zware omstandigheden

EFC 1 (zon)

SV Someren 1

15 december 2019 14:00

Eersel – Op een moeilijk bespeelbaar veld deelde SV Someren de punten met EFC. Het door blessures geplaagde Someren kreeg te maken met extra tegenslag toen Maico Meulen al in de derde minuut met een enkelblessure moest uitvallen. Met de goed invallende Pascal Loomans was Someren voor rust de gevaarlijkste ploeg. In de tweede helft was de thuisclub aanvankelijk het meest dreigend. Beide teams speelden om te winnen, maar het bleef 0-0, nadat Someren in blessuretijd een uitstekende mogelijkheid onbenut liet.

De conditie van het hoofdveld op sportpark ‘De Dieprijt’ was –niet voor het eerst- belabberd. Alle wedstrijden van zaterdag en zondag waren afgelast, met uitzondering van het eerste elftal. Het nog ongeslagen EFC 1 is in vorm en wilde dat graag doortrekken tegen Someren.
De blauwwitten verrasten voor rust door prima tegengas te geven. Ze namen brutaal het heft in handen en met name Koen de Louw was regelmatig dreigend voor het EFC-doel. Nadat Jesse Theuws een schot van Robin van den Aker niet onder controle kreeg, was de rebound voor Koen, maar hij strandde op het lichaam van de EFC-doelman. Ook daarna was de minst gepasseerde keeper van de 2e klasse F enkele keren een sta-in-de-weg voor Someren. Kort voor rust kreeg de thuisclub zijn beste doelkans, maar Bram Jansen schoot rakelings naast.

Na de thee kwam EFC beter uit de startblokken. De eerste mogelijkheid was voor Anwar Janssen, die randje buitenspel door de Somerense verdediging glipte, maar hoog overschoot. Een minuut later werd een inzet van Bram Jansen met de voet gekeerd door Maarten Werts. Na een uur spelen herpakte Someren zich weer. Een schot van Robin van den Aker werd geblokt en een doelpunt van Oelse Venhuizen werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Daarna hield Maarten Werts zijn team met twee goede reddingen op de been.
Het zware veld begon conditioneel steeds meer zijn tol te eisen bij beide teams, maar in de slotfase was Someren dichtbij de 0-1. In de 89ste minuut kopte Niels Schweren de bal uit een hoekschop rakelings over het doel en in blessuretijd kreeg Someren de ultieme doelkans met drie aanvallers tegenover twee verdedigers. Koen de Louw speelde de bal op links naar de vrijstaande Tim van den Boomen, maar de jeugdige invaller schoot de bal recht in de handen van de EFC-doelman. De 0-0 was over de gehele wedstrijd gezien een terechte uitslag.

Op zondag 22 december speelt Someren op sportpark ‘De Potacker’ een bekerwedstrijd tegen Vianen Vooruit. Aanvang 14.00 uur.

Opstelling Someren: Maarten Werts, Wesley van den Boomen, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Robin van den Aker, Maico Meulen (3 Pascal Loomans, 81 Tim van den Boomen), Max Sonnemans, Koen de Louw, Justin Hoeben, Luuk Hoeben (88 Robert van Lierop).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan van den Broek