Someren verliest weer met 0-1 van Marvilde

SV Someren 1

Marvilde 1 (zon)

8 december 2019 14:00

Someren- In eigen huis stelde SV Someren teleur. De formatie van coach Dominique Vergoossen kon de goede wedstrijd van vorige week tegen RKVVO geen vervolg geven en verloor met 0-1 van naaste concurrent Marvilde. Door de nederlaag is Someren een plaats gezakt op de ranglijst met twee punten achterstand op Marvilde, dat de vijfde positie van Someren heeft overgenomen.

Vorig seizoen verloor Someren thuis ook al met 0-1 van Marvilde. Destijds geheel tegen de verhouding in, want de thuisclub was in die wedstrijd duidelijk de bovenliggende partij. Dat was deze keer niet het geval: Someren speelde niet alleen tegen Marvilde, maar ook tegen zichzelf, want er ging veel fout met name in de passing. Toch had de thuisclub halverwege de eerste helft op voorsprong kunnen en moeten komen. Justin Hoeben zette met een fraaie steekpass Koen de Louw vrij voor het Marvilde-doel, maar de Somerense aanvaller schoot de bal rakelings naast. Enkele minuten later had Koen pech dat zijn kopbal op het lichaam van doelman Van Rooij terecht kwam. Een andere tegenvaller was het uitvallen van Luc Bouwmans, de aanjager op het middenveld, die opnieuw met een hamstringblessure het veld moest verlaten. Kort daarna scoorde Max van den Akker (topschutter van Marvilde) zijn zevende competitietreffer. Hij bleef rustig en met een harde uithaal over de grond zette hij de 0-1 op het scorebord. Kort voor rust was Salim Zeroual ook nog dichtbij de 0-2, maar in eerste instantie pareerde Maarten Werts de bal en de rebound werd door de oud-Somerenaar van dichtbij hoog over het doel gekogeld.

De Somerense verdediging, waarin de geblesseerde Mike Kusters werd vervangen door Robin van den Aker, had de zaken na rust beter onder controle. Helaas slaagde Someren er niet in om de tegenstander stevig onder druk te zetten. Marvilde consolideerde de voorsprong en loerde op de counter. Someren kreeg wel een paar kleine kansen, maar die ontstonden vooral uit dode spelmomenten. Zo kopte Niels Schweren de bal uit een hoekschop rakelings naast het doel. Om de thuisclub wat meer slagkracht te geven, werd verdediger Robert van Lierop in het laatste kwartier geslachtofferd. Vervanger Oelse Venhuizen werd in het centrum van de aanval geposteerd, maar het verwachte slotoffensief bleef uit. Koen en Oelse kregen weliswaar een paar kopkansjes, maar het leverde niet het gewenste doelpunt op. In de slotfase kreeg Marvilde nog de beste kans. Max van den Akker profiteerde van de ruimte die Someren achterin weggaf. Hij kreeg vrije doortocht naar het Somerense doel, maar Maarten Werts bewees met een uitstekende safe weer eens zijn klasse.

Volgende week speelt Someren in Eersel zijn laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar. Kampioenskandidaat EFC is dan de tegenstander.

Spelers Someren: Maarten Werts, Wesley van den Boomen, Robert van Lierop (77 Oelse Venhuizen), Niels Schweren, Mike Kusters (46 Robin van den Aker), Max Sonnemans, Maico Meulen, Justin Hoeben, Koen de Louw, Luc Bouwmans, (30 Joost van der Velden), Luuk Hoeben.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan van den Broek