Someren 2 wint eerste thuiswedstrijd van het seizoen

Groene Ster 2 (zon)

Hoofdklasse HK

29 september 2019 11:00

De eerste competitiewedstrijd uit tegen promovendus HVCH 2 verloor Someren 2 geheel kansloos met 4-0. De blauwwitten hadden daarom in eigen huis wat goed te maken tegen promovendus Groene Ster 2. Someren 2 was de gehele wedstrijd heer en meester, maar de blauwwitten beloonden zich pas 10 minuten voor tijd via Maico Meulen, eindstand 1-0.

Omdat Someren 1 zaterdag al de derby gespeeld had tegen NWC 1, kon Someren 2 beschikken over spelers als Oelse Venhuizen, Max Sonnemans, Maico Meulen en Devi Fondon. Met een sterke basiself en een goede bank kon Someren 2 daarom goed voor de dag komen. Vanaf de 1e minuut was Someren de baas en de gehele wedstrijd leek het erop dat de mannen uit Heerlen tevreden waren met één punt. Zij voetbalden totaal niet en proberen met countervoetbal Someren 2 te verrassen. De verdediging van de blauwwitten stond de gehele wedstrijd goed en werd er nauwelijks wat weggegeven.

De blauwwitten speelden bij vlagen goed voetbal, maar de eindpass was in de eerste helft niet goed, waardoor er nauwelijks kansen werden gecreëerd. Aan het begin van de 2e helft kreeg Someren 2 goede kansen, onder meer via Max Sonnemans en Oelse Venhuizen. Echter tot de 80e minuut bleef het 0-0 en daardoor spannend! Fabio Peters bediende Rick Vereijken met een geweldige steekpass. Hij behaalde de achterlijn en met een goede, strakke voorzet bereikte Rick Vereijken Maico Meulen die goed binnenschoot, 1-0. Groene Ster 2 ging alles of niets voetballen, maar echt gevaarlijk werden de mannen uit Heerlen niet. Someren 2 won verdiend, maar er had veel meer ingezeten!

Aankomende zondag speelt Someren 2 uit bij Venlosche Boys 2. Someren 2 heeft nog wat goed te maken tegen de Venlonaren. Vorig seizoen werd er namelijk twee keer van Venlosche Boys 2 verloren.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans (88‘ Lex Lemmens), Oelse Venhuizen, Ron van Stratum, Jur Schweren, Gjalt Burger (83‘ Dirk Swinkels), Fabio Peters, Max Sonnemans, Freek van Bussel (C) (78‘ Rick Vereijken), Devi Fondon, Maico Meulen.

SV Someren 1
Deurne 1