Someren 2 de gelukkige in een hectische slotfase

Gemert 2 (zon)

Hoofdklasse HK

6 februari 2020 20:00

Someren 2 speelde donderdag 6 februari een uitwedstrijd op Sportpark Molenbroek tegen Gemert 2. Het hoofdveld was niet beschikbaar, waardoor de wedstrijd werd gespeeld op een prima bijveld. Waar bij Someren 2 vooraf duidelijke afspraken werden gemaakt over wat doen bij balbezit tegenstander, bleek dit al vanaf de 1e minuut in het water te vallen. Veel spelers bleken, net als in de thuiswedstrijd, onder de indruk te zijn van Gemert 2. Dit had tot gevolg dat Gemert 2 meer de bal had dan gewenst. Dit overwicht resulteerde ook begin eerste helft in een terechte voorsprong voor Gemert 2, 1-0.
Someren 2 moest het vooral hebben van de ruimte die ontstond tijdens counters. Dit resulteerde in wel geteld één goede kans van Fabio Peters, uit een corner van Nick Kusters. Daar waar Gemert 2 de druk de gehele eerste helft op de achterhoede had van Someren 2, kreeg Someren 2 een corner aan het einde van de eerste helft. Een corner viel achterin bij de tweede paal op het hoofd van Jur Schweren. Hij bracht de bal weer in het spel, waardoor Pascal Loomans die bal kon inkoppen. Deze bal verdween via een been van een speler van Gemert 2 in eigen doel, 1-1.

De tweede helft leek het zelfde te starten als de eerste helft. Gemert 2 had veel de bal, maar het ontbrak de thuisploeg aan scherpte in de laatste fase voor het doel. Dit begon begin tweede helft al de nodige irritatie op te roepen bij de thuisploeg. Dit had tot gevolg dat bij Someren 2 steeds meer het geloof begon te ontstaan dat een resultaat haalbaar was. Uit het niets kwam Someren 2 op voorsprong. Na enig balbezit kwam de bal op rechts terecht naar de uitwijkende Freek van Bussel. Hij kapte zijn directe tegenstander uit en hij bracht de bal indraaiend richting rand zestienmetergebied. Deze trap was zo goed, dat de bal over de laatste linie terecht kwam op de inlopende Fabio Peters. Hij bedacht zich geen moment en nam de bal in de loop meteen op zijn binnenkant voet. De bal verdween onhoudbaar achter de doelman van Gemert 2 in het doel, 1-2.
Someren 2 groeide vanaf dat moment meer in de wedstrijd. Het positiespel werd beter en de duels werden weer ouderwets gewonnen op het middenveld. Het geloof van Gemert 2 voor een goed resultaat leek langzaam weg te vloeien. Nadat Someren 2 een aantal wissels had doorgevoerd, die meteen op een hoog tempo mee moesten, kreeg Someren 2 de ultieme kans om de zege binnen te halen. In de 85e minuut brak Devi Fondon door via de rechterkant. Hij was zijn directe tegenstander de baas, maar hij kreeg ruzie met de bal en liet een honderdprocent kans liggen om Someren 2 op een 1-3 voorsprong te zetten.
Someren 2 leek de wedstrijd te gaan beslissen met een 1-2 stand eindstand, totdat er in de 90e stom balverlies werd geleden op het middenveld. De thuisploeg kon nog een aanval opzetten die hard werd afgestraft, 2-2. Someren 2 zag de drie punten in rook opgaan. In plaats van de 2–2 eindstand over de streep te trekken ging de thuisploeg op zoek naar de winst. Een keer kwam Someren 2 onder die druk uit en dat was meteen genoeg. Na een afgeslagen aanval van de thuisploeg, kwam de bal bij Nick Kusters. Hij legde de bal diep in de hoek bij de enige voorin gebleven speler van Someren 2. In plaats van balbezit te behouden, koos Dirk Swinkels er voor een actie te maken wat niet iedereen zag aankomen. Uit het niets stiftte hij vanuit een moeilijke hoek de bal over de keeper van Gemert 2 het doel in. Iedereen rende het veld op, want Someren 2 pakte in de 94e minuut pas de overwinning, 2-3 eindstand.

Aankomende zondag speelt Someren 2 de thuiswedstrijd tegen Volharding 2. De blauwwitten hebben nog wat goed te maken tegen de mannen uit Vierlingsbeek. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.

Opstelling: Wessel Pape, Norbert Maas (70’ Wouter van Santvoort), Guilion Leyten, Ron van Stratum, Jur Schweren, Pascal Loomans, Jan Meulendijks (55’ Bart Hurkmans), Gjalt Burger (60’ Rick Vereijken), Freek van Bussel (C) (65’ Devi Fondon), Nick Kusters en Fabio Peters (80’ Dirk Swinkels).

Verslag: Fabio Peters

SV Someren 1