Veteranen: Ondanks zware nederlaag is er toch licht aan de horizon

SV Someren Veteranen

Blue Velvet Veteranen

6 april 2019 17:00

Een ander kleur shirt aanhebben kan soms verhelderend werken op de voetbalgeest. In ons geval veroorzaakte het juist een tegenovergesteld effect. De rode kleur van onze shirts werkte als en rode lap op een stier bij de tegenstander. Op de een of andere manier wisten zij elkaar beter in het spel te vinden dan dat wij dat konden.

Met Daan Cortenbach als professioneel fluitende scheids, trapten we ook deze wedstrijd vol goede moed af. Met Jeroen als snelle doorbraak op rechts en Marciano op links had onze coach gezorgd voor een zeker dreigingsniveau voor onze Blue Velvet tegenstanders. Verder moesten de ingehuurde sterspelers Rico en Dirk worden ingezet vanwege het hoog aantal geblesseerde spelers dat op de reservebank had plaatsgenomen. Maar als grote verrassing voor iedereen op en naast het veld zou onze stamkroegbaas Marcel van Doorn in de tweede helft zijn debuut gaan maken. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.

In het middenveld probeerde Martien de hele wedstrijd de regie te behouden, waarbij hij vanuit de flanken aanspeelmogelijkheden kreeg van onder ander Ruud en Peter en later ook via d’n Egelantier. Met Dennis en Martin werd er rugdekking gegeven en de aanval van achteruit ingezet. En mocht er dan een bal onverhoopt sneller terugkomen dan verwacht, hadden we altijd Frank nog als vaste prof kopper in het centrum van onze verdediging. De aanval van de tegenpartij werd regelmatig met een ferme klets met de kop gekeerd.

Al met al zou je zeggen dat met deze formatie op het kunstgras er geen vuiltje aan de lucht was. Maar, toen we de beelden op zondagochtend weer terug zagen, werd alles opnieuw weer wat duidelijker.

Maar … er is hoop!! De voetbalkwaliteiten van Marcel junior waren nog niet naar het boek der fabelen verhuisd. Er ontstonden betere combinaties, waardoor er ondanks de zware nederlaag regelmatig  kansen werden opgebouwd. Grote kansen waren er deze wedstrijd zeker voor Marciano die in de 1e helft, die de bal vanuit het keepersgebied maar net over het doel knalde. En voor Ruud die vanuit een hinderlaag vol afvuurde met een sliding op de bal en in zijn gretigheid om te scoren de bal net naast het doel zag gaan.

Maar om een niet al te veel vertekend beeld van de wedstrijd te creëren, zullen we ook vermelden dat Marc, door alle rek- en strekoefeningen die hij op de grond of in de lucht moest ondernemen om de bal te bemachtigen hij daarbij tegen het einde van de wedstrijd spontane krampverschijnselen ging vertonen. Blue Velvet werd langzaamaan een nachtmerrie voor hem en Daan onze scheids werd al voorzichtig door hem gevraagd de wedstrijd bij de 10 af te fluiten.

Gedurende de tweede helft kreeg onze coach uiteindelijk door dat een overwinning niet meer in het verschiet lag, waardoor hij besloot om zwaar op de aanval in te zetten. Met Erik in de spits werd de tegenstander even afgebluft. Er ontstonden zelfs kansen om voorin te schitteren voor onze rasverdediger. Toch mochten al deze “konijnen uit de hoge hoed” niet baten en moesten we van deze zware nederlaag bijkomen in de kantine.

Filmmateriaal van de wedstrijd

Foto – en filmmateriaal:         Wim