Someren 19-1 strandt in kwartfinale beker

Groep 1 A

30 maart 2019 15:00

H.M. (Harold) Daamen

Someren 19-1 treedt vandaag in de bekerstrijd aan tegen Volharding 19-1, deze ploeg speelt in de andere hoofdklasse, waar ze op een verdienstelijke 4e plaats staan. Mocht Someren deze ronde overleven, komen ze uit in de halve finale.

Someren start zeer zwak aan de wedstrijd, en binnen de minuut krijgt Volharding een grote kans, maar deze wordt tot hoekschop verwerkt door doelman Ties van Baars. De hoekschop wordt geheel vrijstaand ingekopt door Volharding, waardoor de snelle 0-1 op het scorebord verschijnt. Someren krijgt moeilijk grip op de wedstrijd en na 10 minuten wederom goed optreden van Ties, die een diepe bal onschadelijk maakt door buiten zijn 16 meter gebied de bal met zijn voet over de zijlijn te werken. Op het kwartier krijgt Someren zijn 1e kansje, Marc van Enckevort bedient Thijs Martens op maat, maar de voorhoedespeler van Someren vindt de doelman op zijn weg. 5 minuten later krijgt Volharding een vrije trap op 20 meter van het doel, na een ongelukkige handsbal van Someren, deze wordt goed genomen en valt via de binnenkant van de paal achter onze doelman, 0-2. Nog voor rust lijkt de 0-3 te vallen, na een glippertje van de doelman bij een voorzet weet Volharding de bal richting doel te krijgen, waar Max Sonnemans zijn hoofd tegen de bal weet te krijgen op de doellijn, en de ruststand op 0-2 blijft staan.

Someren zal zich in de 2e helft moeten herstellen, om nog uitzicht te houden op de volgende ronde, maar de grootste kansen blijven toch ontstaan voor de mannen uit Vierlingsbeek. Een corner in de 65e minuut wordt ingekopt door Volharding, maar deze wordt van de doellijn gehaald van Rob Custers. 3 minuten later komt de genadeslag, in een 1 op 1 situatie komt doelman Ties als winnaar uit de strijd, maar door slecht uitverdedigen van Someren, krijgt de spits van Volharding de bal in zijn voeten, en heeft geen moeite om de 0-3 op het scorebord te laten verschijnen. In het verdere verloop van de wedstrijd zijn er weinig kansen meer voor beide teams, maar heeft Volharding een paar minuten voor tijd nog het laatste woord, door de 0-4 op het bord te zetten. Miscommunicatie in de verdediging levert een 1 op 1 situatie op, waar Ties eerder wel redding wist te brengen, moet hij zich hier gewonnen geven. Na een aantal minuten blessuretijd fluit scheidsrechter Daamen voor het einde van de wedstrijd, en eindigt het bekeravontuur voor Someren in de kwartfinale.

Volgende week zal Someren er weer moeten staan, dan staat de uitwedstrijd gepland tegen VV Born. De thuiswedstrijd werd eerder dit seizoen met 3-0 winnend afgesloten. Om 15:00 wordt er afgetrapt op Sportpark Op den Toren in Born, tot dan!

SV Someren 1
Deurne 1