Veteranen: De krachtmetingen zijn weer begonnen

SPV Veteranen

SV Someren Veteranen

16 februari 2019 17:00

Met een enthousiast voorjaarzonnetje konden we na de grijze winterstop onze krachten weer gaan meten met het verjongde SPV. Met een gemiddelde leeftijd bij onze thuisspelende tegenstander van rond de 35 werden we weer flink uitgedaagd om tot het gaatje te gaan.

De wedstrijd was eigenlijk voor een lange tijd in balans. Een groot gedeelte van het spel liet aan weerszijde kansen zien die onbenut bleven. SPV kon echter als eerste het tij keren, door vanuit de linkerflank te versnellen. Op de huid gezeten door deze jongen, moest de spits van de thuisspelende ploeg uitwijken naar de uiterste hoek van het veld, waarna hij het alsnog voor elkaar kreeg om de bal voor te zetten in ons strafschopgebied. Net als ik kwam ook Frank net één beenlengte te kort om de aanval te onderscheppen. De bal kon doorschieten en voor de voeten van een aanvallende tegenstander komen, die onze keeper Herman Kuipers uiteindelijk wist te verrassen met een doelgericht schot.

De middenstip werd weer opgezocht en na het fluitsignaal van de overigens soepel arbitrerende scheids werd er door ons extra druk gezet op de verdediging van SPV. Tot grote verrassing van de thuisploeg konden we de gelijkmaker snel genoeg verzilveren. Marco kon zijn kwaliteiten als spits direct in deze eerste wedstrijd meteen weer doen gelden.

Even liet het er zich bijna naar uitzien dat de tegenstander de moed al had opgegeven. Door een goede verdeling van ons middenveldspel konden we de verdediging van SPV regelmatig op het verkeerde been zetten. Drie grote doelrijpe kansen, zuivere schoten op doel, hielden ons verwijderd van een eerste overwinning, was het niet dat ze alle drie door onze spitsen Antoni en Marco werden gemist. De vorm is nog niet helemaal terug zullen we maar zeggen. Zijnet en buitenkant paal leverden niets op. SPV herstelde zich en wist de druk op onze verdediging weer op te voeren en werden we voor de rust toch nog verrast met een tweede tegendoelpunt.

Na de rust werd er bij beide teams vers bloed opgesteld. De gemiddelde leeftijd was hierdoor bij SPV niet meer alléén het grote verschil, ook de lengte en het gewicht gingen een overwicht vormen.

Onze kansen namen steeds verder af met deze druk. Het kwam steeds meer aan op goed uitverdedigen. Uiteindelijk kwam onze zeer goed keepende doelman net een hand tekort en kon hij in de scrimmage die voor zijn doel ontstond in de slotfase van de wedstrijd de 3e tegentreffer niet voorkomen.

Volgende pot is tegen Bruheze, misschien toch ff extra trainen.

Link naar het filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim