Veteranen: De Derby van 't Durp

SV Someren Veteranen

SVSH Veteranen

15 december 2018 17:00

Met een winters temperatuurtje van rond de 3 graden boven nul, hadden wij de uitdaging van SVSH geaccepteerd voor een revanche wedstrijd. De laatste keer waren wij voor SVSH net een maatje te groot. Nu stond elke vezel van de mannen uit de Hei niet alleen stijf van de kou, maar ook van de vechtlust om de laatste nederlaag weer stevig weg te poetsen.

De wedstrijd begon open en in balans. Over en weer ontstonden er kansen die in de kiem werden gesmoord door de tegenpartij. Het was een echte onvervalste derby battle, waarbij beide partijen er niet voor schuwden om als het nodig was stevig in te grijpen.

De beste echte kansen waren, en dat is niet omdat de redactie van de thuisploeg nu dit verslag neertypt, toch voor ons. Martien greep regelmatig zijn kans om een schot te lossen voor de zestien van de Hei. Daarbij werd hij af en toe flink geblokt door de verdediging van de bezoekers.

Marciano opende op geraffineerde wijze de score door op een “Arjen Robben – achtige“ spelwijze balbezit af te dwingen. De bal werd vanuit de assist van Martien over links voor langs het strafschopgebied meegenomen en onvervalst ingeschoten, 1- 0. Deze actie zette alle voelsprieten bij SVSH op scherp, een tweede keer mocht dit niet meer gebeuren, stond er op de gezichten af te lezen. Enkele stevige tackles verderop in de wedstrijd waren daarop het antwoord.

Er werd goed voetbal neergezet. Jan onze coach had z’n mannen op scherp gezet. De inzet en de wil om balbezit te krijgen en vooral te houden zat er flink in. Er werden mooie combinaties gemaakt met hoogstaand Veteranenvoetbal!

Een van misschien wel de meest bepalende kansen voor het verder verloop van de wedstrijd werd door Rene helaas niet verzilverd. SVSH leed door een ongelukkige pass balverlies voor onze zestien, waardoor de bal door Marciano kon worden onderschept en met een snelle dieptepass door een opstomende Rene kon worden meegenomen. Met Edwin in zijn kielzog en twee snelle verdedigers met een oranje shirt aan op zijn hielen kwam hij bijna oog-in-oog te staat met de aanstormende doelman. Het schot op goal miste maar net doel.

De tweede helft kwam der Rudi wieder mitspielen. Meestal is onze hoop op hem en zijn grauwte bakkus gevestigd, maar deze keer bleef het na de wedstrijd stil in de kleedkamer! Mooie kansen werden er ook door hem afgedwongen. Met de prima keeperskwaliteiten van Herman Kuipers werd er een mooie blitzaanval van achteruit opgezet. De uiteindelijke voorzet vanuit rechtsvoor door Rene was net even te weinig zuiver op Ruud gepasst, waardoor hij moest strijden om balbezit in de zestien, maar roemloos ten onder ging.

De bal is rond! Dus werd er over links een prima en gemakkelijke aanval opgezet door de thuisploeg, die met veel ruimte voor Marciano ons een tweede doelpunt opleverde. Frans Teunissen, die overigens net als onze doelman ook een prima partij stond te keepen, had er onderhand genoeg van.

De aansluitingstreffer ontstond voor SVSH vanuit een ongelukkig ontstane strafschop. Marciano speelde eerst de bal en nam daarna de man in zijn actie mee. Helaas deze keer niet gezien door een goed fluitende Hans. De strafschop gaf SVSH de mogelijkheid zich te herpakken en de druk op te voeren naar de gelijkmaker. De sfeer werd grimmiger en er werd hard op de man gespeeld hier en daar. De Hei bleek te beschikken over voldoende veerkracht en kreeg het voor elkaar om een gelijkspel neer te zetten in een mooie pot voetbal dat tevens de afsluiting vormde van het eerste deel van dit seizoen.

Filmmateriaal wedstrijd

Foto – en filmmateriaal:         Wim