SV Someren wint verdiend van RPC

RPC 1 (zon)

2e klasse F

7 oktober 2018 14:30

Someren won met 3-1 van het Eindhovense RPC. Het leverde de eerste competitiepunten op voor het team van Dominik Vergoossen. Na rust bogen de blauw-witten een 0-1 achterstand om in een verdiende 3-1 eindstand.

De thuisclub maakte het spel en kreeg al vroeg in het duel een grote kans. Een kopbal van Freek van Bussel kon maar net van de lijn worden gehaald door doelman Sten Otter van RPC. Na een kwartier scoorde de Somerense spits wel, maar zijn doelpunt  werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Halverwege de eerste helft kwamen de Eindhovenaren tegen de verhouding in op voorsprong. Een schot van Rik Strijbosch werd door Maarten Werts tot hoekschop verwerkt. Uit die corner kopte Emiel van der Steen ongehinderd raak: 0-1. Voor rust kreeg Someren nog enkele goede mogelijkheden. Een scherpe voorzet van Wesley v.d. Boomen ging over de RPC-doelman heen en schampte de lat. Op slag van rust viel de bal plotseling voor de voeten van de inkomende Joost v.d. Velden, maar die schoot van dichtbij snoeihard over het doel.

Ook in de tweede helft domineerde de thuisploeg. De defensie van RPC werd regelmatig onder druk gezet, maar doelman Sten Otter hield zijn team op de been. Na ruim een uur spelen, was ook hij kansloos. Een aanval over rechts leidde tot een voorzet van Mike Verdonschot, Joost v.d. Velden stapte over de bal en stelde Fabio Peters in staat om de gelijkmaker binnen te schieten: 1-1. Na dat doelpunt werd een gevaarlijk schot van invaller Luc Bouwmans over de achterlijn getikt en strandde Joost v.d. Velden nog een keer in de zestien. Een kwartier voor tijd kreeg de thuisclub hulp van RPC-speler Quinn van Groningen, die de bal ongelukkig in eigen doel werkte: 2-1. Enkele minuten later bepaalde invaller Luc Bouwmans de eindstand op 3-1. Koen de Louw had ook nog de 4-1 op zijn schoen, maar doelman Otter bracht redding.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Joost v.d. Velden (75 Luuk Hoeben), Salim Zeroual, Mike Verdonschot, Freek van Bussel, Nick Kusters (65 Luc Bouwmans), Fabio Peters (65 Koen de Louw)

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek