Veteranen: Volgende week revanche!

SVSH Veteranen

SV Someren Veteranen

18 mei 2019 17:00

Rara broek veroorzaakt schrik en verwarring.

We hebben al heel wat meegemaakt bij een uitwedstrijd tegen De Hei, maar de wedstrijdtactiek die onze zuiderburen deze keer toepasten overtrof alle verwachtingen.

De eerste helft begon meten met een “blitzkrieg effect”. Voordat we ook maar doorhadden dat we aan een serieuze dorpsderby bezig waren, had onze tegenstander ons meteen in de 1e minuut met een doorbraak over links overrompeld. Peter werd volkomen verrast door de pass en kon de rechterflank niet meer gesloten houden. Direct daarna werd de voorzet gegeven en kwam de bal voor ons doel. Deze jongen verwachtte de bal op het hoofd, alleen de sprong was net te vroeg en dus belandde de bal op het hoofd van Stefan van Zoggel, die met zijn eerste tegendoelpunt meteen iedereen wakker schudde.

Spannende spelmanoeuvres wisselden elkaar af. Er werd flink geduwd en getrokken op het middenveld en in de aanvalslinies. De keepers hadden het aan beide zijden afwisselend druk met puin ruimen. Marc bewees ook deze wedstrijd weer opnieuw zijn kwaliteiten door zich frontaal voor het schot van de doorgebroken spits van SVSH te gooien. Een zekere doelkans werd daarmee voorkomen. Maar keepers worden door hun successen soms ook wat té zelfverzekerd. Laurens van Zoggel had als keeper van De Hei even het idee dat hij onze spits wel uit kon dagen, door de bal op het allerlaatst weg te rossen. Helaas voor hem speelde hij zijn spelletje iets te ondoordacht, waardoor Arco er in de 3e minuut op een heel rustige manier voor zorgde dat de stand weer gelijk stond.

Het werd knokken voor de bal. Een mooie kans om de leiding te nemen in deze wedstrijd ontstond toen Richo vanuit een corner de bal in de rechterhoek van het doel probeerde te koppen, was het niet dat er juist op deze plek een speler van De Hei op de doellijn stond om de bal uit het doel te koppen.

Ons middenveld werd flink op de huid gezeten door de tegenstander, waardoor er veel balverlies werd geleden en de doorstroom telkens weg viel. In de 27e minuut viel er een tweede tegendoelpunt vanuit een versnellingsactie over links door de spits van De Hei. Marc probeerde nog door ver uit zijn doel te komen een doelpunt te voorkomen, maar ook hij werd soepeltjes omzeild.

Na rust was De Hei gekomen met een nieuwe aanvalstactiek. Mark van den Tillaar had zich verdiept in de voetbalgeschiedenis en kwam in een “jaren ’70 Frans Derks outfit” bij de aftrap staan. De schrik zat er bij deze jongen meteen goed in. Hier moest niet te dicht tegenaan gespeeld worden. Meteen werd de verwarring door De Hei gebruikt om toe te slaan. Onze hele achterhoede was even de kluts kwijt, wat resulteerde in een 3e tegentreffer.

Er moest flink gewerkt worden om aan de bal te blijven. De Hei bleef drukken, maar merkte ook dat daarmee hun achterhoede kwetsbaar open kwam te liggen. Dennis had dit in de 36e minuut door en speelde via en slim steekpassje de bal door naar Marciano, die op zijn beurt de klus afmaakte en ons 2e doelpunt op het scorebord zette.

Veel tijd kregen we niet meer van de scheids en gauw genoeg moesten we accepteren dat we met verlies het veld zouden verlaten. Maar als Blauw Witten hadden we door dat we de 3e helft nog een kans hadden om een deel van de schade goed te maken. Dat onderdeel kregen we wél onder de knie!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim