Veteranen team presteert onder grote blessuredruk

Stiphout Vooruit Veteranen

SV Someren Veteranen

11 mei 2019 17:00

Omdat onze sport- en persfotograaf er deze wedstrijd niet bij kon zijn, kunnen we niet laten zien dat de blessurebank helemaal vol zat met sterspelers die op allerlei manieren geteisterd worden door ongemakken waar ze vroeger bijna nooit last van hadden. De grasmat van Stiphout Vooruit kon daar in ieder geval niet de oorzaak van zijn, want daarop voetballen had meer iets weg van het spelen op een hoogpolig tapijt.

De wedstrijd opende met een voorzichtig aftasten van elkaars sterke en zwakke punten. Veel aanvallen werden opgebouwd vanuit het middenveld. Martien probeerde het spel centraal op te bouwen, waarna we via de flanken met snelle aanvalsmomenten het de tegenstander flink moeilijk maakten.

Vanwege het tekort aan basisspelers, zag Jan zich ook deze keer genoodzaakt om 3 gastspelers op te stellen. Tim van Dongen, Patrick Ruuds schoonzoon en Richo dreunden telkens door de defensie van de thuis spelende ploeg. Dat leverde regelmatig een loepzuivere doelkans op. De keeper van Stiphout Vooruit had echter telkens het geluk dat de meeste voorzetten door hem gemakkelijk konden worden gekeerd, omdat hij net op de juiste positie in het doel stond opgesteld.

Ook de thuisploeg liet kansen liggen. Had het aan de ene kant al minstens 2 – 0 voor de gasten moeten zijn, zo had het voor de thuisspelende ploeg enkele minuten daarna ook net zo goed raak kunnen zijn, was het niet dat Marc in deze pot twee zekere doelkansen op machtige wijze wist te keren.

Het ging de eerste helft dus zo’n beetje gelijk op. Stiphout Vooruit kreeg op een geven moment wel de kans om het ijs te breken, maar schoot voor open doel naast. Kwamen wij dus weer goed weg. Hun sterke man kwam regelmatig vanuit de defensie met groot overwicht aan de bal dwars door het midden opgestoomd. Onze defensie wist daar echter net op het laatst dan nog een been voor te steken.

De tweede helft liet een wat ander beeld van de wedstrijd zien. Wij maakten onze kansen nu wel af. De eerste ontstond via een voorzet van Tim op Richo, die vervolgens de bal netjes naast de keeper het net in plaatste. Niet veel later kwam de assist opnieuw van Tim en maakte Patrick de klus met en zuiver schot op doel af.

We hebben weer lekker kunnen voetballen, met name door de inzet van onze gastspelers.

Op naar de dorpsderby volgende week in de Hei!

Film- en fotomateriaal: Wim ( deze keer even niet)

Marcel: Tekst