Veteranen: MULO - SV Someren

MULO Veteranen

SV Someren Veteranen

13 april 2019 17:00

Onder koude maar zonnige omstandigheden moesten we weer eens aantreden tegen Mulo in Helmond. Het veld was dermate slecht dat we de wedstrijd op 2 verschillende velden moesten spelen.

Omdat onze coach Jan, verzorger Bas, en redacteur Marcel afgemeld waren, hadden we de taken verdeeld onder respectievelijk Marco, Edwin en ondergetekende. Ook in het veld hadden we enkele spelers waaronder Joost Meeuws en onze international uit Belgie moeten inhuren om het team intact te kunnen houden.

Na 5 minuten was het al gelijk raak. Een corner van Mulo werd door Erik verkeerd ingeschat waardoor hij de bal in de goal kopte in plaats van uit de goal, 1-0.
Na bekomen te zijn van de vroege achterstand kwamen we toch in het ritme en ging het spel op en neer, maar door een aanval van Mulo in de 25e minuut in het doelgebied haalde Peter de tegenstander volgens de VAR buiten het zestien meter gebied onderuit, maar de scheids besliste anders: penalty.
Deze werd dan ook benut door Mulo. 2-0

Martin werd gewisseld door Ralph waardoor we voorin de druk konden gaan opvoeren wat resulteerde in een loepzuivere voorzet door niemand anders dan Ruud op Marciano die het netjes af ronde met een goal 2-1.
Dit gaf onze spelers vertrouwen, waardoor we meer kansen kregen en snel resulteerde in een strak geplaatst onhoudbaar schot op goal door Ralph. 2-2
Een open kans voor goal werd nog gemist door onze international uit Belgie. Het beruchte polletje gras lag in de weg 😉

Met een goed gevoel konden we de rust in en aan de thee.

Of dat het de 13e was weet ik niet, maar in de tweede helft liet de camera van onze fotograaf hem in de steek waardoor er geen beelden beschikbaar zijn.
Waarschijnlijk hadden de spelers dit in de gaten, want er werden over en weer geen kansen meer benut waardoor de eindstand op een gelijkspel eindigde en wij met ons eerste punt na de winterstop tevreden weer konden afreizen naar Someren.

Filmmateriaal wedstrijd

Foto, film en verslag: Wim