Veteranen: Kansen genoeg, afmaken blijft moeilijk

RKSV Mierlo Hout Veteranen

SV Someren Veteranen

30 maart 2019 16:45

Een van de vele gouden voetbalwijsheden kwam in deze uitwedstrijd tegen Mierlo-Hout weer overduidelijk op ons neergedaald: ”Als het je telkens net niet lukt om te scoren, zal de tegenstander bij jou scoren!”

In een rustige voetbalsfeer werd de wedstrijd in de eerste helft in balans opgebouwd. Beide teams waren er niet op uit om grote stunts op het veld neer te zetten. Een omhaal van Edje of Marco zat er deze keer niet aan te komen. Zeker niet toen Marco op een wel heel vroeg moment in de wedstrijd tijdens een rush zijn linker bovenbeen plotseling zag weigeren om nog maar één stap verder te zetten. De tweede van de vijf wissels was dus al buiten spel gezet, want Ralph had het na de warming up al meteen bekeken, hij had meer carnavalsnaweeën te verwerken dan hij in eerste instantie gedacht had.

De thuisspelende ploeg maakte het ons niet erg moeilijk en dus konden wij veelvuldig het spel bepalen. Er waren flink wat kansen voor ons om te verzilveren, maar ook in deze wedstrijd ontbrak het ons aan voetbalgeluk. De thuisploeg daarentegen scoorde wel en wist na de rust het spel steeds meer te bepalen.

Hier en daar in de wedstrijd konden we nog gevaarlijke situaties opbouwen, maar Marciano was door de thuisspelende ploeg goed bestudeerd en kon daardoor weinig uithalen. Een afstandsschot van Martien leek in de vlucht naar het doel nog even hoop te geven op een aansluitingstreffer, maar belandde zoals heel wat schoten op doel in de handen van de keeper.

Terug naar de kleedkamer met het spelbord. Welke opstelling gaat het volgende week worden?!

Link naar filmmateriaal

Foto – en filmmateriaal:         Wim