Veteranen: Te weinig spelminuten speelt ons parten

SV Someren Veteranen

ASV'33 Veteranen

23 maart 2019 17:00

Vijf wissels zaten er deze keer op de bank. Een luxe positie voor een veteranenteam zou je zeggen. Deze wedstrijd gaf echter een tegenovergesteld effect op ons spel. Te veel speldynamiek van dezelfde soort werd van het ene op het andere moment verplaatst of viel na de rust weg.

Nou waren we deze pot wél sterk gestart. Al in de 10e minuut scoorde Marciano vanuit een prima opgezette aanval, die ingezet werd door Jeroen, die vanuit een verdedigende rol een prima dieptepass op Edwin gaf, die op zijn beurt weer op geraffineerde wijze van zijn man weg draaide en de diepte in kon gaan. De bal vervolgens op Marciano breed kon leggen, waardoor deze voor de zestien kon uithalen.

De wedstrijd nam zijn vervolg. De tegenstander werd sterker, was meer gedreven en wist beter te combineren. Marc moest zich af en toe flink strekken om de ballen op doel met de toppen van zijn handschoen over de lat weg te tikken. Hij ging zelfs zo ver dat hij een opstomende spits van ASV33 naar de benen greep en uit het doel probeerde te weren om hem het scoren te beletten. De tegenspeler had echter al zo’n vaart opgebouwd dat hij hierdoor op hilarische wijze met bal en al achter in de goal als een vis in het net verstrikt raakte.

We weten het niet zeker, maar de redactie heeft vanuit redelijk betrouwbare bron vernomen dat het schijnt dat er op afstand scouts rond het voetbalveld hebben gepost. Op de wedstrijdfoto’s zijn ze zelfs zonder dat ze het wisten in beeld gebracht. Waarschijnlijk gaat het om onze acrobatische spits Edje. Want alleen met zulk bezoek langs het veld haalt een spits stunts uit zoals in deze wedstrijd. Tijdens een van de vele aanvalsmomenten werd er door Marciano een assist gegeven vanuit links net voor de achterlijn van de tegenstander. De bal zeilde voor het doel langs waar Edje een omhaal in werking had gezet die de bal maar net raakte, maar tegelijkertijd net niet goed genoeg om het doelpunt van zijn leven te maken. Hoe het verder ging weet de redactie niet te zeggen. Een ding is wel zeker, we blijven hem vanaf nu extra in de gaten houden, want stel je voor zeg.

De 3e helft waren we weer genoodzaakt om onze koppen bij elkaar te steken om het verlies van de wedstrijd samen te verwerken. Dat ging ons beter af dan het scoren van doelpunten.

Link naar videomateriaal wedstrijd

Foto- en filmmateriaal: Wim