Veteranen: een plattelandsderby

SV Someren Veteranen

SVSH Veteranen

17 november 2018 17:00

De volgende uitwedstrijd gaat zwaar worden.

Wanneer een van de sterke schakels van je team plotseling aan de scheids meedeelt dat hij gewisseld moet worden omdat er een koe moet kalveren, hebben we toch wel echt te maken met een ongekende plattelandsderby.

Of het nou aan die wissel lag of aan het geheime wapen dat wij ondanks alle kritiek af en toe inzetten, wie zal het zeggen. Een ding is in ieder geval wel duidelijk, de return in de Hei zal een zware pot worden.

De mannen van SVSH waren weer tot de tanden bewapend. Het leek wel of ze zich flink hadden voorbereid op deze wedstrijd. We kregen het niet voor niets. Gelukkig hadden we Herman Kuipers die Marc kwam vervangen. Hij zorgde zoals altijd voor rust en zekerheid in het laatste stuk van onze verdediging.

De wedstrijd verliep gelijk op, tot het moment dat Marciano in het strafschopgebied van SVSH onderuit werd gehaald. De penalty werd genomen door Rene. Hij koos ervoor om de bal recht op de keeper af te vuren. Het had niet veel gescheeld of de doelman had hem gekeerd! Een tweede toegekende penalty voor een vermeende overtreding op Marco in de zestien werd later in de wedstrijd wel een overwinning voor de man in het doel van de Hei.

In de rust werden de koppen weer bij elkaar gestoken. De druk van SVSH werd sterker. Hier en daar moest er stevig aan de noodrem getrokken worden door de achterhoede. En het ging maar net goed toen onze redactie eerst de bal speelde en de man daarna meenam, anders had de tegenstander ook een penalty verdiend.

Voetbal berust gewoon op feiten. Je maakt een doelpunt of je maakt er geen. Marciano kapte enkele tegenstanders weg en knalde de tweede treffer in het net. Vervolgens werd er meer samenwerking opgebouwd met Edje. De heren hadden elkaar gevonden en speelden tot frustratie van de mannen uit de Hei iedereen weg met een oranje shirt aan. De 3e treffer kwam op naam van Edwin na een assist van Marciano. De 4e en laatste treffer kwam tot stand door een mooie samenwerking tussen de twee aanvallers, waarin Edwin nu het werk liet afmaken door Marciano.

Beeldmateriaal: Wim

Tekst: Marcel