Veteranen: Kanaalderby levert balans op

SV Someren Veteranen

NWC Veteranen

3 november 2018 17:00

Zelfs met Sjaak van Heugten als scheids kon er niet gewonnen worden.

Een Kanaalderby als deze vraagt natuurlijk om een onpartijdige arbitrage. Daarom had onze coach Sjaak van Heugten van het veteranenteam van NWC gevraagd als scheids en twee van onze spelers Marco en Edwin om met de vlag in de hand het speelveld aan de zijlijnen van twee kanten te bewaken. Slimme zet van onze Jan, een betere balans konden we ons niet wensen.

Wij kregen verreweg de beste kansen in de eerste helft van de wedstrijd. Met Martien op het middenveld als spelverdeler en op links o.a. Jeroen als snel breekijzer, konden we de defensie van NWC vaak onder druk zetten. Een van de grootste kansen ontstond uit een kopbal van Peter vanaf de rechterflank bijna bij de achterlijn. Deze bal had eigenlijk de linkerbovenhoek van het doel moeten raken, maar verdween boven het doel van NWC.

Asten zette herhaaldelijk in een reactie op onze aanvalstactiek een tegenaanval in die op een bepaald moment in de wedstrijd door onze verdediging met het grootste gemak letterlijk op de hak werd genomen. Even de knie buigen als de bal aan komt suizen dacht Erik, dan met het hakje de bal onder controle krijgen en het spel weer in eigen voordeel oppakken, makkie!

Maar we zijn niet allemaal van die Ronaldo’s, dus de rest van ons team moesten het gewoon hebben van hard werken om de bal te krijgen. Dat lukte een groot deel van de wedstrijd prima. Het laatste kwartier moeten we echter bijna helemaal toeschrijven aan NWC. Met alle kracht werd er door de mannen van over het kanaal geprobeerd om er een winst uit te slepen.

Frank had in de eerste helft zijn naamgenoot goed weten af te stoppen. In de tweede speeltijd werd hij echter geconfronteerd met een verse tegenstander. Die probeerde hem verder uit te wringen. Alle reserves kwamen voor de dag. NWC werd door ons telkens ver de hoeken in gedreven. Met hoge en lange voorzetten belandde de bal over en weer in onze zestien en werd er door Asten op doel geschoten alsof het een lieve lust was. Bijna het hele Astense veteranenteam stond op onze helft.

Zelfs de scheids van voor de rust kreeg kansen. Hij had daarvoor zelfs zijn bril afgezet. Niels Bouwmans had de zware arbitraire taak van Sjaak van Heugten in de tweede helft overgenomen. Hij floot de wedstrijd net als zijn voorganger op een eerlijke en sportieve manier tot de laatste minuut naar een 0 – 0 einduitslag.

Beeldmateriaal: Wim

Tekst: Marcel