Veteranen: Langzaam aan met een beetje hulp

SV Someren Veteranen

MULO Veteranen

13 oktober 2018 17:00

Voor deze wedstrijd had Jan onze coach zich goed voorbereid. Met de zweetdruppels van de hete nasi van vorige week bij Helmondia nog op het voorhoofd, werd er gekozen voor verjonging in de basis. Daan en Arco kregen de taak om de spits en het middenveld te gaan versterken. Verder was er door onze persfotograaf gezorgd voor getalenteerde vervanging om er zeker van te zijn dat alle kwaliteiten toch goed in beeld zouden blijven komen. Met Anita langs de zijlijn was dat onderdeel in goede handen. Binnen de lijnen was Cor deze keer gevraagd om samen met de grensjagers alles in goede banen te leiden.

Direct vanaf het begin van de wedstrijd werd Mulo door ons tot op de eigen helft teruggedrongen. Met de twee jonge gasten werd er mooi voetbal neergezet. Lang niet gebruikte talenten van onze oude(re) garde kwamen weer even tot bloei. Rene liet hoogstandjes zien die hij al in geen maanden meer aan ons getoond had. Edwin kon zelfs bijna blijven staan bij de zestien om de dieptepasses aan te nemen. Alles liep gesmeerd, alleen het scoren, ja dat wilde maar niet lukken.

Een alles vernietigend waarschuwingsschot kwam er van Daan, die ongeveer in de 15e minuut de bal hard over het doel van Mulo liet fluiten. Mulo kreeg daarop even later de kans om op voorsprong te komen, door een verkeerde terugspeelbal in de zestien. Bijna het hele doel stond gevuld met onze spelers, maar een treffer bleef uit.

De verdediging van Mulo zat zwaar in de problemen. Het tempo was er al snel uit, omdat na elke opgezette aanval van hen de bal weer net zo snel terug kwam. Arco kon zich deze partij uitleven. Hij knalde er met gemak 4 in. Ralf mocht met een mooi doelpunt zijn doelgemiddelde ook omhoog krikken.

Omdat Mulo krap in de spelers zat, werd er een beroep gedaan op versterking vanuit de tegenstander. Door een lid van deze redactie op te stellen hadden ze gedacht twijfel en onzekerheid te zaaien in de achterhoede van de Blauw-Witten. Helaas het eerste schot van deze jongen op doel was net ff iets te hoog, anders hadden we wat meegemaakt op de groene kunstgrasmat. Mulo kon af en toe wat druk opbouwen, maar het kwam niet verder dan een tik uitdelen op de onderkaak van onze keeper Marc.

Beeldmateriaal: Anita

Tekst: Marcel