Veteranen: zomerse temperaturen in Helmond

SC Helmondia Veteranen

SV Someren Veteranen

6 oktober 2018 16:30

Onder zomerse temperaturen met een 24 graden begin oktober moesten we deze keer uit aantreden bij Helmondia 55 in Helmond. De schrik zat er een beetje in omdat onze coach vooraf een lijst op de app had gezet met de gewonnen wedstrijden van Helmondia de laatste tijd met uitslagen van een nulleke of 7. Deze tactiek werkte niet om onze mannen op scherp te zetten, waardoor we toch een beetje gespannen aan de wedstrijd begonnen. Snel had Rene zijn zoon Jorn opgeroepen om te assisteren in deze zware derby.

Na de aftrap nam Helmondia gelijk het heft in handen en had de verdediging met Herman de ingevallen keeper voor Marc werk genoeg om de bal weg te houden uit het keepersgebied. Een kleine kans kreeg Edwin vrij voor doel, maar hij lepelde de bal over het doel heen. Doordat de zon fel in de ogen van onze verdediging en keeper scheen kreeg Helmondia in de 10e minuut een kans en werd de bal met een strak schot vanaf de 16 meter in de rechter bovenhoek van de goal geplaatst 1-0. In de 20e minuut werd een terugspeelbal van ons verkeerd beoordeeld, maar gelukkig wist Herman de bal uit het doel te houden. Verder hebben we de eerste helft de schade kunnen beperken en waren er voor ons ook nog kansen weg gelegd waardoor we de wedstrijd nog niet als verloren beschouwde.

In de rust met een bakkie thee de tactiek weer eens goed doorgenomen en een tweetal wissels doorgevoerd om het tij te kunnen gaan keren. Dit resulteerde gelijk in de 5e minuut in een grote kans voor Edwin en Marciano, maar die werd helaas niet verzilverd door de paal en keeper. Dit trok Helmondia met veel oud eerste spelers op zijn fatsoen, waardoor de druk op ons doel groot werd en de eerste twee kansen nog gekeerd kon worden door een sterk keepende Herman. In de 20e minuut werd een aanval van Helmondia ons toch fataal en scoorden zij met een aanval op links en een droog schot voor goal de 2-0. Hierdoor zakten we een beetje in waardoor de 3-0 in de 30e minuut de nekslag betekende. De wedstrijd eiste ook nog zijn tol door het geblesseerd uitvallen van Marco en John.

Met de complimenten van Helmondia dat we ons kranig geweerd hadden in een mooie wedstrijd konden we de douche opzoeken. En voor de derde helft werden we uitgenodigd in de kantine waar we werden verrast met hete kiep en saté met brood en werd er nog gezellig nagepraat.

Op naar volgende week de thuiswedstrijd tegen MULO.

Foto- en beeldmateriaal & tekst: Wim