Veteranen: Onze VAR laat een duidelijke handsbal zien!

ONDO Veteranen

SV Someren Veteranen

8 september 2018 17:00

Een echte grasmat heeft bij de gemiddelde voetballer nog altijd de voorkeur. De kunstgrasmat bij onze tegenstander ONDO was echter ook prima bespeelbaar. De bal maakte dan misschien op sommige momenten wat rare stuiteringen, maar daar hadden beide teams dan mee te kampen.

Beide teams straalden uit om een zaterdagmiddag heerlijk te gaan voetballen. Vanaf het begin van de wedstrijd was er een sfeer van respect voor elkaar en voor elkaars spelwijze. De wedstrijd ging geruime tijd gelijk op.

Ongeveer in de 15e minuut van de eerste helft zorgt Marciano voor een doorbraak over links. Hij probeerde zijn pass in de zestien om zijn man voor te geven. De bal werd echter door de uitgestoken hand van de verdediger van richting veranderd. De scheids, die twijfelde en nog eens twijfelde of hij voor hands zou fluiten, besloot uiteindelijk op zijn knieën te gaan om te suggereren dat hij last had van loszittende veters en daardoor afgeleid werd van het spel. Dit tot grote hilariteit van de reservespelers en onze coach langs het veld. De VAR beelden van onze persfotograaf Wim lieten zondagochtend zien dat deze reactie terecht was geweest, omdat er een overduidelijke handsbal in beeld kwam. Daarmee had de wedstrijd wel een totaal andere wending kunnen krijgen! De dreiging bleef echter vanuit onze kant bestaan voor ONDO en niet veel minuten later wist Marciano de bal via enkele kapbewegingen voor het strafschopgebied alsnog in het doel te schieten.

De tegenstander liet zich niet zomaar in een hoek drijven. Zij kregen na enkele hoekschoppen de kans om de bal in ons strafschopgebied te houden. Marc kreeg de bal niet goed genoeg weg getikt. Onze verdedigers hadden er ook de handen vol aan, totdat een doortastende aanvaller van ONDO de bal net even eerder een trap in de richting van de goal kon geven waardoor onze defensie te laat was met ingrijpen.

Zo schoot het niet veel op voor onze blauw-witten. Er werd gezocht naar andere mogelijkheden. Het resultaat was dat er leuk voetbal was te zien. Iedereen probeerde er zijn steentje aan bij te dragen. Op links bracht Dennis vuur in het spel. Hij ontpopte zich in deze strijd als “Man of the match”. Veel acties in verdedigend, maar ook aanvallend opzicht werden door hem ondersteund of opgebouwd. De strijd ging voort. Hier en daar werden er mooie kansen gemist, zoals de spectaculaire omhaal op doel van Marco en de snoeiharde kopbal die net naast ging van Frank.

ONDO wist niet echt door te dringen, zoals we dat van hen gewend waren, tot op het moment tegen het einde van de wedstrijd dat even een verslappen in de verdediging hen de kans bood om een schot op doel te lossen dat raak was. Een tegenactie werd door ons nog opgebouwd, maar deze werd ingehaald door het fluitsignaal van de scheids.

Beeldmateriaal: Wim

Tekst: Marcel