Veteranen: het eerste punt is binnen

SV Someren Veteranen

Bruheze Veteranen

1 september 2018 17:00

Na de eerste wedstrijd in het nieuwe tenue van vorige week en de benodigde spierpijn van afgelopen week gaat het serieuze werk weer beginnen, voor weer eens een thuiswedstrijd tegen Bruheze die te gast zijn op de Potacker. Zoals altijd is dit een tegenstander waar terdege rekening mee gehouden dient te worden.
Wat wel een domper was, is dat Bruheze in het blauw speelt, en wij hierdoor de gele Tenues weer uit de mottenballen moesten halen.

Maar goed met 11 man en 2 reservespelers begonnen we aan de wedstrijd die zeer strak geleid werd door onze scheidsrechter Daan.
Beide partrijen begonnen gelijk op met wat kleine kansen die snel in de kiem gesmoord werden.
Maar in de 15e minuut was daar Marciano die van ver buiten het strafschotgebied met een droog geplaatst schot over de grond Someren op voorsprong zette 1-0.
Dit liet Bruheze niet toe, en in de 19e minuut stond het dan ook snel weer 1-1.
Marco, die deze wedstrijd weer eens in de spits stond kreeg een vrije kans maar lepelde de bal over de keeper en de goal, waardoor hij met een blessure het veld moest verlaten en vervangen werd door Rene die zijn eerste wedstrijd weer kon beginnen na de zomerstop
Bruheze werd hierdoor wel sterker, maar mede door sterk keeperswerk van Marc konden we het uitzingen tot de rust, waar onder het genot van een bakje thee de tactiek doorgenomen werd voor de 2e helft.

In de tweede helft was de rechtshalfplek ingewisseld voor een herintreder John.
In de 55e minuut kwam John van rechts op met de bal en speelde die voor de voeten van Martien V. die met een boogbal ver buiten het 16 meter gebied de keeper passeerde en de 2-1 op het scorebord zette.
Ook hadden we onze keeper Marc nu weer hard nodig om de vele aanvallen van Bruheze te kunnen keren waardoor hij dan ook welverdiend de man van deze wedstrijd werd.
Jammer genoeg viel in de 80e minuut dan toch via een corner de gelijkmaker voor Bruheze 2-2.
Al met al een mooie wedstrijd waarbij het ritme er weer een beetje in begint te komen.
Op naar volgende week de uitwedstrijd naar ONDO.

Verslag en foto's: Wim