Someren 3 pakt 3 belangrijke punten tegen Wittenhorst 2

Wittenhorst 2 (zon)

14 april 2019 13:00

Na de slechte pot van 2 weken gelden tegen een van de concurrenten Nulandia 2 moet Someren 3 weer vol aan de bak om de nacompetitie proberen te ontlopen. Afgelopen zondag kwam Wittenhorst 2 op bezoek in Someren.

In de eerste helft ging het op en neer, Someren begon goed aan de wedstrijd, daarna was Wittenhorst even de betere partij. Aan het eind van de 1e helft was Someren weer beter en kwam het ook op voorsprong door een goede aanval over links, die uiteindelijk voor de voeten van Rick van Bussel belandde, die makkelijk de 1-0 binnen kon schuiven.

In de 2e helft kreeg Someren een penalty omdat het schot van Robbert Janssen met de hand tegen werd gehouden door een verdediger van Wittenhorst, Niels van Santvoort schoot de penalty hard binnen, 2-0. Net toen het leek dat Someren voor het eerst dit seizoen een wedstrijd rustig uit zou kunnen voetballen ging het mis achterin, de bal werd te lang vast gehouden waardoor een aanvaller van Wittenhorst er tussen kon komen en uiteindelijk de 2-1 kon maken. Even later kreeg Someren nog een penalty omdat Danny Welten in de 16 meter onderuit werd gehaald door de keeper en het was weer Niels die hem prima binnen schoot. Lang konden we weer niet genieten van de ruime voorsprong want even daarna was er een schot van een aanvaller van Wittenhorst die nog door een paar verdedigers werd aangeraakt en heel rustig de verre hoek in rolde, 3-2.

Dit was ook meteen de einduitslag waardoor Someren op 14 punten komt en directe handhaving nog mogelijk blijft