Someren 3 weet geen punt binnen te halen

Rhode/VSB 2 (zon)

1e klasse B

24 maart 2019 13:00

Op zondag 24 maart stond de wedstrijd tegen Rhode 2 op het programma. Rhode 2 strijdt nog mee voor promotie terwijl wij nog moeten strijden om nacompetitie te voorkomen. Op papier is het dus een moeilijke wedstrijd en alle punten die we zouden halen zou dus een goed resultaat zijn.

Someren begon zwak aan de wedstrijd en dat werd ook meteen afgestraft. Achterin werd er niet goed georganiseerd en daardoor kwam Someren al na een paar minuten op achterstand. Someren bleef echter slap voetballen en creëerde weinig kansen. Na een uitbraak van Rhode kwamen zij twee tegen twee te staan. Alleen hier maakte Rhode een duidelijke overtreding door Jan met twee handen aan de kant te trekken. De scheidsrechter heeft dit alleen niet gezien, waardoor de aanvallers van Rhode door konden en de bal binnen konden schieten. Na de 0-2 leek het even of Someren de moed had opgegeven, maar gelukkig scoorde Rick hier een mooie goal waardoor het geloof toch weer terug kwam.

In de rust hadden we allemaal het gevoel dat we vandaag niet hoefden te verliezen. Helaas begonnen we de tweede helft toch slap. Vanaf de aftrap werd de bal slordig weggewerkt waardoor Rhode de bal op kon vangen en de 1-3 kon maken. Someren had echter nog steeds het gevoel dat ze niet hoefde te verliezen en ging op zoek naar doelpunten. Deze kwam er gelukkig. Een goede voorzet kwam terecht bij Ron die deze bal goed binnenkopte en er 2-3 van maakte. Someren bleef op zoek naar andere kansen en die kregen we nadat Dirk in het strafschopgebied eronder uitgehaald werd. Een penalty. Deze penalty werd goed binnen geschoten door Niels en we hadden het gevoel dat hier mogelijk 3 punten te halen waren. Helaas gebeurde het omgekeerde en scoorde Rhode de 3-4 en konden we het helaas niet meer tot een gelijkspel maken.

Het is jammer dat we hier geen punten hebben gehaald, maar volgende week moeten we tegen Nulandia 2. Het is belangrijk om hier 3 punten te halen zodat we 6 punten boven hun komen te staan.

SV Someren 1
Deurne 1