Someren 3 herpakt zich in tweede helft

Deurne 2

7 oktober 2018 13:00

Someren 3 speelt met 2-2 gelijk tegen sv Deurne 2. Het leverde de eerste competitiepunt op voor het team van Hans van Santvoort. Na rust bogen de blauw-witten een 0-2 achterstand om in een verdiende 2-2 eindstand.

Waar in de wedstrijd bespreking afgesproken was om vol druk te gaan zetten. Zagen we een slap en futloos Someren 3. Na 20 min liep de centrale verdediger met bal vanaf eigen helft in een rechte lijn naar de achterlijn in de zestien zonder aangepakt te worden en legde vervolgens de bal terug op de opkomende middenvelder die de bal binnen schoot. 0-1 achter. Deurne 2 bleef druk zetten en dat resulteerde in enkele goede kansen. Someren 3 kreeg enkele corners maar verder kwamen ze niet bij de goal. Uit één van die corners zette Deurne een counter in. Someren stond verdedigend totaal niet goed gepositioneerd zodat een aanvaller van Deurne vrij op goal af kon stormen en de 0-2 binnen kon prikken.

In de tweede helft zagen we een totaal ander Someren 3 uit het kleedkamer komen. We weten niet wat er in de thee zat maar er werd gas gegeven. Hoog druk zetten en de duels winnen dat was het motto voor de tweede helft. Patrick Vereijken raakte met een afstand schot buiten de zestien de paal. Dirk Maas kreeg enkele kansen om de bal binnen te lopen. Uit een voorzet van de opkomende back Luc Reinders tikte Patrick Vereijken uiteindelijk de bal bij de eerste paal binnen. Someren ging verder op jacht naar de gelijkmaker. In een scrimmage lukte het Dirk Maas en Danny Welten om alles te raken paal, lat, keeper behalve het netje. Met nog 10 minuten op de klok kopte Niels van Santvoort de bal over de keeper heen. De bal ging via de paal terug het veld in. Maar Niels van Santvoort kon met een klassieke snoekduik de bal in doel koppen 2-2.

Beide ploegen wilde in de resterende tijd nog de winst binnen halen. Maar moesten samen genoegen nemen met een gelijk spel toen de goed leidende scheidsrechter Duindam het laatste fluitsignaal liet klinken.

Volgende week staat een uit wedstrijd bij Boekelsport op het programma. Laten we hopen dat Someren 3 de instelling van de 2de helft dan de gehele wedstrijd kan laten zien.