Invaller Steenstra bezorgt Someren 3 eerste driepunter van het seizoen

Nulandia 2 (zon)

18 november 2018 13:00

Doordat Someren 10 minuten voor tijd een 2-0 achterstand wist om te buigen naar een 4-2 pakten zij de eerste overwinning van het seizoen. Waar het al het gehele seizoen niet mee zit voor de equipe van Van Santvoort, viel het afgelopen zondag 10 minuten voor tijd wel op zijn plek bij Someren.

Door het verlies van vorige week zondag tegen concurrent Budel 2 heeft Someren zich in een lastige situatie gewerkt en zal het moeten strijden voor ieder punt om degradatie te voorkomen. Des te opvallend was het dat Someren matig en slap aan de wedstrijd begon. Nulandia was in de beginfase de sterkere van de twee zonder dat het echt kansen wist te creëren. De eerste noemenswaardige gebeurtenis in de wedstrijd was een flinke charge van Knapen, die hiervoor in de 17de minuut van de wedstrijd terecht een gele kaart ontving. Nulandia kwam vervolgens in de 22ste minuut op 1-0 en in de 42ste minuut op 2-0 door twee keer zwak optreden in de Somerense defensie.

Someren moest in de tweede helft uit een andere vaatje tappen wilde het nog iets maken van de wedstrijd. Someren kwam de tweede helft iets beter in de wedstrijd en had het beter van het spel, maar tot echt grote kansen kwam het niet. Een kwartier voor tijd bracht trainer Van Santvoort pinchhitter Steenstra en die bewees maar eens dat zijn neusje voor de goal nog niet verdwenen is. Vijf minuten na zijn invalbeurt stond Steenstra namelijk op de juiste plaats na een goede voorzet van Vereijken en kon hij eenvoudig de 2-1 binnentikken. Someren proefde dat er meer in zat en kwam in de 86ste minuut langszij. Wederom was het Vereijken met de assist. Ditmaal stuurde hij Rutten op het juiste moment weg, die vervolgens goed de keeper passeerde en vervolgens makkelijk de gelijkmaker binnen kon schuiven. Ondanks dat 2-2 gezien het verloop van de wedstrijd zeker niet slecht was ging Someren voor meer. Dit resulteerde in de 90ste minuut in de 3-2, het was wederom “goudhaantje” Steenstra die gevonden werd door Vereijken 3-2! In de laatste minuten speelde Nulandia vervolgens alles of niets. Diep in de blessuretijd kreeg Nulandia nog een corner en hierop besloot de keeper mee naar voren te gaan. Someren wist deze corner te pareren en vervolgens goed uit te counteren naar 4-2. Ditmaal was het Rutten die Vereijken wegstuurde, Vereijken kon na een gewonnen sprintduel de bal in een leeg doel schuiven.

Gezien het spelbeeld was de overwinning misschien niet geheel verdiend. Echter heeft de ploeg wel laten zien waar het toe in staat kan zijn als het hard werkt voor elkaar. Zeker gezien het feit dat er andere wedstrijden vaak te weinig werd gekregen, smaakte deze overwinning extra zoet. Komende week staat de uitwedstrijd tegen nummer 4 Rhode op het programma, een mooie kans om de goede prestaties van de tweede helft door te trekken en om te kijken of we daar ook enig resultaat kunnen boeken.